Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.01.2014, 20:54   #1
Mallory
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 52 min 58 s
Domyślnie

ramoneza - wkładaj nowy wałek jednak
bo podsumowując najlepiej włożyć czystą dupę w czyste gacie
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2014, 21:41   #2
ramoneza
 
ramoneza's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2012
Miasto: gubin
Posty: 559
Motocykl: RD04
Przebieg: 70000
ramoneza jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 11 godz 51 min 5 s
Domyślnie

Reasumując...sugerujecie Pany że mam wtopić następne 7 stówek w nowy wałek,co da mi całkowity koszt części min 4 klocki plus robocizna: cylindry,głowica i dalej mam motóra za 7 klocków.
A może lepiej za jakieś 50-70 tkm zaspawać zębatkę
ramoneza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2014, 22:08   #3
Jaki
 
Jaki's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: okolice Bielska-Białej
Posty: 1,299
Motocykl: CRF1000, BMW G650 X, GG txt280
Galeria: Zdjęcia
Jaki jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 5 dni 6 godz 4 min 18 s
Domyślnie

Ja bym ten wałek zostawił, na nim jeszcze polatasz sporo km, a nówki sztuki z silnika nie zrobisz.
Przy takich przebiegach jakie Ty robisz to do późnej emerytury Ci wystarczy i o jeden dzień dłużej .
Ja śledzę Twoje przeboje silnikowe, bo moja RD04 też paliła olej i latając koło komina nie robiło mi to problemu, ale już przy troszeczkę dalszym wypadzie stało się uciążliwe.
Rozebrałem górę silnika i po pomiarach cylindrów postanowiłem wymienić tylko pierścienie, uszczelniacze i komplet uszczelek, teraz czekam na pierścienie. Zrobię jeszcze honowanie cylindrów i się okaże. Wałek mam ciut gorszy niż Ty, fakt całego silnika nie rozbierałem, a jeśli nawet, to mając taką używkę nie wydałbym kasy na nowy, lepiej tę kasę na paliwo przeznaczyć.
Trzymam kciuki za Ciebie i za siebie, powodzenia.
Jaki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2014, 22:08   #4
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Reasumując...sugerujecie Pany że mam wtopić następne 7 stówek w nowy wałek,co da mi całkowity koszt części min 4 klocki plus robocizna: cylindry,głowica i dalej mam motóra za 7 klocków.
A może lepiej za jakieś 50-70 tkm zaspawać zębatkę

Jak chcesz spawać zębatkę do praktycznie nowego silnika, to po jakiego grzyba wpakowałeś tyle kasy w niego ? Trzeba było zmienić same pierścienie i zrobić tylko głowice. Lać gęsty olej 15W-40 albo 20W-50 do tego szuwaks typu militec i wtedy można spawać zębatkę. Przekulałbyś tak 3 sezony, a potem opchnął dziada, albo zrobił remont tak jak należy z nowym wałkiem.
__________________

Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2014, 22:20   #5
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Genek Zobacz post
trzeba sobie jeszcze odpowiedzieć na pytanie jak długo masz zamiar jeździć Afrą?
Ja bym dołożył jeszcze inne pytanie, jak masz zamiar eksploatować motocykl?
Jeśli katować w terenie to wałek dostanie trochę po zębach.
Jeśli bez wygłupów to jeszcze pożyje .... pytanie ile.
Ale moim zdaniem za dużo dobrego zrobiłeś żeby robotę spaprać zostawieniem wałka który mimo wszystko już dostał swoje i zużycie którego będzie nieco przyspieszać względem nowego lub ciasnego.
Teraz odpowiedz sobie na jedno ważne pytanie..... zajebiście ważne pytanie : ile % całości wydatku na uzdrowienie serca Afryki dołożysz żeby i wałek był nowy albo prawie nowy jeśli taki zdobędziesz.
Jak już sobie odpowiesz tak też zrób.
W takiej sytuacji ja bym już tyłka szkłem nie podcierał.
Życzę właściwej decyzji.

Cytat:
Napisał Cibor klv Zobacz post
Jak chcesz spawać zębatkę do praktycznie nowego silnika, to po jakiego grzyba wpakowałeś tyle kasy w niego ? Trzeba było zmienić same pierścienie i zrobić tylko głowice. Lać gęsty olej 15W-40 albo 20W-50 do tego szuwaks typu militec i wtedy można spawać zębatkę. Przekulałbyś tak 3 sezony, a potem opchnął dziada, albo zrobił remont tak jak należy z nowym wałkiem.
To też dobre pytanko.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Mały adventure od BeeMWe... majki Inne - dyskusja ogólna 47 08.05.2013 16:05


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.