![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
przemieszczacz
![]() Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,764
Motocykl: LC8, exc-f 250
![]() Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
![]()
Afryka ma spore rezerwy konstrukcyjne, można się pobawić nie skracając drastycznie życia takiego pieca, a próbować warto jak ktoś ma chęci i możliwości. Te głowice nie wyglądają na jakoś splanowane bardzo, po prostu po napawaniu innego kształtu komory tak to wygląda. Ja tam kibicuję domorosłym motaczom bo czasem można zaskakujące efekty uzyskać. No albo czasem silnik wybuchnie ale to chyba każdy się z tym liczy.
Zdrowia
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
Tak jak wcześniej wspominałem, dużo do powiedzenia w tuninguwaniu silników Afry mogą mieć wbrew pozorom Amerykanie. Wprawdzie nie mają tam Afryk, ale od lat maja tam NT650 Hawk, a że mają kasę to się bawią i dłubią. A silnik Hawka to ten znany z RD 03. Ktoś kto lubi sie w ten sposób bawić, nie przejmuje się ewentualnym spadkiem żywotności tego silnika im chodzi o konie i o moment. z tego silnika facio wyciągnął około 70 KM, a do Hawka zapakował on silnik od Afry RD 04 albo 07. AT Greg taki koleś z Australii, w swojej RD04 miał tłoki Wiseco i większe zawory, twierdził, że różnica w momencie obrotowym była imponująca. Ten koleś od Hawka miałe jeszcze na zamówienie robione wałki, eksperymentował z czasami otwarcia zaworów, odpowiednio przerabiał tłoki do zmodyfikowanych głowic. Komory w kształcie serca stosowało Ducati, Triumh tym się inspirował ów majster. Do tego gaźniki Mikunii TDMR 40 MM i filtry sportowe. Oni twierdzą, że do tych 70 KM korby i panewki spokojnie wytrzymają, sprzęgło w zależności od stylu jazdy swoje też wytrzyma.
Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 21.01.2014 o 22:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
![]() |
![]()
Ciborze , te wyimaginowane rezerwy mocy to pic na wodę fotomontarz
![]() Owszem większość silników posiada takowe ale po to by sobie robiły duże przebiegi. Prosty przykład , silnik duży nie wysilony robi sobie spokojnie pół miliona km a taki karłowaty potworek 1.4 zaturbiony już po stu tyskm wykazuje podobne zużycie. Prawa fizyki są nieugięte. Zabawa w wydawanie pieniędzy w kręcenie mocy połączona z tłumaczeniem że silnik na pewno to wytrzyma i mu to nie zaszkodzi jest dobra dla łatwowiernych młodych. Kojarzycie Vectrę C 2.0T seria ma 175KM i 265Nm , chłopaki u nas na forum dociągają do 275KM i 419Nm ( max było 450Nm ale niezbyt linniowo). Takie silniki są też w Saabach z nieco innym osprzętem i dochodzą do 320KM. Nieźle co? tylko pozostaje pytanie jak długo wytrzymają dynamiczną eksploatację. W mechanice nie ma nic za darmo. Nie neguję zabawy w ulepszanie ale jak już to ze świadomością skutków.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 22.01.2014 o 00:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Mały adventure od BeeMWe... | majki | Inne - dyskusja ogólna | 47 | 08.05.2013 16:05 |