Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.10.2013, 13:55   #1
zipo
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
czeski film z tymi wałkami, na ebay trafiłem na silnik do AT RD07, po przebiegu coś ponad 80.000km i jest zdjęcie wałka - idealny.... wydaje mi się że wałek wykańcza marnej jakości zębatka z źle wyprofilowanym wielowypustem do tego jeżeli jeszcze powstanie luz to następuje uderzeniowa praca takiego zestawienia do tego taka żębatka będzie miała także luz promieniowy co dodatkowo wprowadza tarcie na wieloklinie i może faktycznie z 20.000km takiego orania i po wałku
wrecz przeciwnie-to material zebatki zbyt wysokiej jakosci jest miedzy innymi
przyczyna uszkodzenia wieloklinu walka.
Zbyt duzy luz i dojechanie lancucha do konca robi swoje tez.
Wymienilem caly naped , mimo ze szlo zrobic jeszcze kilka tysiecy.
Lepiej po prostu wczesniej kupic lepszy zestaw dobrany do stylu jazdy itp. niz ratowac walek potem jakimis dziwnymi sposobami (klej,spawanie,sranie ...)
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2013, 14:29   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zipo Zobacz post
wrecz przeciwnie-to material zebatki zbyt wysokiej jakosci jest miedzy innymi
przyczyna uszkodzenia wieloklinu walka.
wałek to nie panewka i nie pracuje ślizgowo więc oba materiały muszą być tak samo twarde inaczej jeden zacznie się poddawać i powstaje luz co dalej powoduje powolne wybijanie drugiego elementu...
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2013, 20:57   #3
zipo
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
wałek to nie panewka i nie pracuje ślizgowo więc oba materiały muszą być tak samo twarde inaczej jeden zacznie się poddawać i powstaje luz co dalej powoduje powolne wybijanie drugiego elementu...
-Wspaniale
Zatem chyba sie zgodzisz co do tego ,ze koledzy kombinoac z utwardzona zembatka nie powinni bo to wywola odwrotny efekt.To mialem na mysli.
Bdw orientujesz sie moze jakiej proby twardosci jest zdawczy?
Dzieki za odp.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2013, 00:17   #4
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

nie wiem, gdybym miał wałek luzem to mogę sprawdzić, zębatki sprawdzić też nie problem tylko w przypadku zamienników nie tylko twardość jest ważna wieloklin takiej zębatki musi dokładnie odpowiadać kształtem wałkowi bo jakiekolwiek odstępstwo będzie skutkować dziabaniem samej zębatki i wałka, według mnie jak masz dobry wałek to zakładaj oryginalną zębatkę i problemu nie będzie długooo.

Temat jest dobry na pracę naukową bo możliwe jest też, że elementy skrzyni biegów nie pochodzą od jednego dostawcy może były różne jakościowo wałki, może jest to zamierzone przez producenta aby w co 100 motorku wałek padł aby towar schodził z magazynu a duża część motocykli nie będzie miała z tym problemu coby opinia o marce i modelu była pozytywna...

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 25.10.2013 o 00:20
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2013, 14:35   #5
zipo
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Post

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
nie wiem, gdybym miał wałek luzem to mogę sprawdzić, zębatki sprawdzić też nie problem tylko w przypadku zamienników nie tylko twardość jest ważna wieloklin takiej zębatki musi dokładnie odpowiadać kształtem wałkowi bo jakiekolwiek odstępstwo będzie skutkować dziabaniem samej zębatki i wałka, według mnie jak masz dobry wałek to zakładaj oryginalną zębatkę i problemu nie będzie długooo.

Temat jest dobry na pracę naukową bo możliwe jest też, że elementy skrzyni biegów nie pochodzą od jednego dostawcy może były różne jakościowo wałki, może jest to zamierzone przez producenta aby w co 100 motorku wałek padł aby towar schodził z magazynu a duża część motocykli nie będzie miała z tym problemu coby opinia o marce i modelu była pozytywna...
Czola chyle i podpisuje sie pod "teoria spiskowa" w calej rozciaglosci.
Dokladnie tak wyglada przemysl motoryzacyjny obecnie i na przelomie minionych lat , z mniejszym nasileniem w dalszej przeszlosci.
Bdw
Waleczek mozna potraktowac sciernica kontowa w obecnosci spektrometra i z przyblizeniem +- 10% okreslic jego twardosc i zawartosc uszlachetniaczy, na podstawie koloru iskry .Sposob znany metalurgom i nie tylko.
Bez demontarzu
pozdrowienia
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wałek, wodziki itede. iwan Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 04.08.2013 16:55


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.