Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.10.2013, 21:23   #1
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,841
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 5 godz 12 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
oryginalna pompa którą można nabyć za bagatela 1060zł występuje tylko i wyłącznie w motocyklach africa twin, numer katalogowy tej pompy jest wyrzucany wyłącznie tylko przy tym modelu motocykla więc gdybanie, że pompa będzie pasować od innej hondy to tylko gdybanie i tyle bo jakieś różnice są!
Wystarczy, że króćce będą miały inną średnicę i wtedy masz rację z numerem katalogowym. Jak wiadomo w AT węże są jak od czołgu. Widziałem podobne pompy jak do AT z cieńszymi króćcami. Trudno zweryfikować ciśnienie różnych pomp mając je już jako używane (ile?)
Dla porównania i wyrobienia sobie poglądu Fiat 125p z gaźnikiem bez przelewu 4-cylindry pojemność 1500cmm był pompowany pompą mechaniczną z krzywki wałka rozrządu ciśnieniem 3.771 psi.

Przy szczelnych (nie wypracowanych) zaworkach "pływakowych" pompa po osiągnięciu ciśnienia przestaje pracować. Różnice minimalne w ciśnieniu nie maja jakiegoś znaczenia w funkcjonowaniu układu, ale nie wspomniałeś o istotnej sprawie! Większe ciśnienie powoduje wzrost zużycia paliwa.
Dlaczego? To chyba oczywiste.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2013, 08:47   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 43 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Wystarczy, że króćce będą miały inną średnicę i wtedy masz rację z numerem katalogowym.
pompa od varadero jest identyczna z tą od AT pod względem budowy, średnicy wyprowadzeń i kostki elektrycznej a ma inny numer katalogowy więc czymś się różni pewnie ciśnieniem skoro budowa jest identyczna

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Różnice minimalne w ciśnieniu nie maja jakiegoś znaczenia w funkcjonowaniu układu, ale nie wspomniałeś o istotnej sprawie! Większe ciśnienie powoduje wzrost zużycia paliwa.
Dlaczego? To chyba oczywiste.
Zgadzam się z tobą ale jak widzisz te różnie sięgają 100-400% wartości ciśnienia na różnych moich pompach w tym jest 100% różnicy na dwóch identycznych pompach mitsubishi jedna ma 0,1bar a druga 0,2 bar.

Oczywiście, że zwiększenie ciśnienia ponad nominalne powoduje większe zużycie paliwa bo zwiększa się także jego poziom w komorze pływakowej. Mi na pompie o ciśnieniu 0,4bar na trasie przy b.spokojnej trakcji ok 90-100km/h bez kufrów tylko solo moto wciągał prawie 6L/100km po zmianie pompy na tą od varadero 0,2bar spalanie przy tych samych warunkach spadło do poziomu 5L/100km.

Pewnie, że wielkie ciśnienie nie jest potrzebne tylko jakie o to mi przede wszystkich chodzi aby zmierzyć ile ma oryginalna pompa od AT, podać wszystkim na forum tą wartość a dalej niech każdy sobie dobiera pompę o mniejszym, czy większym a może identycznym ciśnieniu.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2013, 14:45   #3
next22


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 859
Motocykl: TA
next22 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 14 godz 25 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
pompa od varadero jest identyczna z tą od AT pod względem budowy, średnicy wyprowadzeń i kostki elektrycznej a ma inny numer katalogowy więc czymś się różni pewnie ciśnieniem skoro budowa jest identyczna
Różni się
Długością kabelka przyłączeniowego
next22 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.10.2013, 10:30   #4
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 43 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał płock1964 Zobacz post
Proponuję założyć trójnik i dopiero mierzyć.
quote nie działa.
tak zrobię, to dobry trop...

tak dla uzupełnienia informacji to pompa firmy pierburg 7.21440.51.0 jest produkowana w Polsce przez firmę Automotive, której na próżno szukać w necie... ciśnienie na samej pompie u mnie 0,4bar a według danych producenta 0,1-0,4 jak widać rozrzut spory, sprawdzałem podczas normalnej pracy w motocyklu ciśnienie jest takie samo jak na samej pompie czyli 0,4. Z moich obserwacji też wynika, że prawidłowe ciśnienie dla AT to 0,1-0,2bar ale chciałbym to potwierdzić pomiarem z oryginalnej pompy.

Także jak widzicie nawet kupując kilka pomp tego samego producenta otrzymacie różne wyniki ciśnienia i jeden z was kupi taką co ma 0,1 czy 0,2 bar i napisze, że tą pompę warto kupić bo działa jak należy a drugiemu się trafi taka co ma 0,4 lub nawet 0,5bar i w najlepszym wypadku motocykl będzie więcej palił a w gorszym gaźniki będą przelewać a ten napisze, że pompa się nie nadaje i co jedna pompa a kilka sprzecznych opini...


Ostatnio edytowane przez mdxmd : 26.10.2013 o 20:29
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przeróbka pompy paliwa R2D2 Uklad paliwowy i wydechowy 354 22.07.2021 11:37
O-ring pompy paliwa banditos Uklad paliwowy i wydechowy 1 26.03.2011 12:05
czy to przekaźnik pompy paliwa? MChmiel Układ elektryczny i zapłonowy 4 04.05.2010 22:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.