![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Very Old Member ;)
![]() Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 322
Motocykl: RD04
![]() Online: 5 dni 17 godz 21 min 27 s
|
![]()
Dzieju, swietny tescik, ale ja bym poszedl dalej. Problem k&N, stozkow, turbinek Kowalskiego jest dosc stary. Aby go rozwiazac przydalby sie dostep do hamowni. Moze ktos z nas ma cos takiego?
P.S. Objetoscia gabki filtra "Citroenowego" i porownywaniem jej do objetosci k&n'a bym sie nie sugerowal (przynajmniej do czasu poznanie gestosci obu).
__________________
Pawel RD04 '92 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: WWL
Posty: 84
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 20 godz 48 min 29 s
|
![]() Cytat:
Zmiany w fabrycznym układzie dolotowym wykonywane są zazwyczaj aby zmniejszyć restrykcje w/w. A więc zmiana filtrów na KN faktycznie zmniejsza restrykcyjność układu. Restrykcyjność zmienia się też poprzez modyfikację airboxów. Czy przełoży się to na KM ? na to pytanie odpowiada faktycznie hamownia, ale tutaj niestety przypadki traktuje się indywidualnie. Sam układ dolotowy to jeden element układanki, jak coś wleci to musi wylecieć, a więc zawory, kolektory, tłumiki, mapy/gaźniki itp czynniki będą miały na to wpływ. Paradoksalnie zdarza się, że bez dodatkowych modyfikacji układ fabryczny działa dobrze, natomiast modyfikacje podnoszą poziom hałasu, zmieniają wykres nie zawsze tak jak chcemy (duży spadek mocy w pewnym zakresie obrotów, potem powrót do normy może być subiektywnie bez pomiarów odbierany jako wzrost mocy silnika). Inną kwestią jest to czy filtr np. KN jest wystarczającą filtracją. W sporcie wyczynowym z pewnością patrzy się na to inaczej, inaczej w użytkowaniu długodystansowym.
__________________
Impossibility is only one of the possibilities. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Gąbka w K&N gdyby nie siatka rozleciała by się na atomy pod wpływem ssania. Jedyną jakąkolwiek robotę w K&Nie może robić lepki olej bo sama cieniutka gąbka nie zrobi nic...... a przepraszam muchę wyłapie o ile będzie wolno przelatywać. Jak już zacząłem testy to może ktoś mi pożyczy K&Na na parę km i wtedy porównamy działanie mojej gąbki w zestawieniu z psikadłami i konkretnie się dowiemy który i ile puszcza kurzu do silnika. Możliwe że gąbka psiknięta odpowiednim sprejem dorówna papierowi. Jak już zostało wiele razy powiedziane K&N wymyślono do sportu/wyczynu tylko i wyłącznie dla osiągów a nie dla trwałości silnika.
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: WWL
Posty: 84
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 20 godz 48 min 29 s
|
![]() Cytat:
![]() Filtry gąbkowe min dla Afryk robi Piprecross.
__________________
Impossibility is only one of the possibilities. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
![]() |
![]()
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Filtr powietrza | Babel | Uklad paliwowy i wydechowy | 66 | 16.10.2010 18:28 |
filtr powietrza? | kamol | Regularne czynności serwisowe | 22 | 27.05.2008 10:52 |