Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.07.2013, 22:23   #1
PUFF
Very Old Member ;)
 
PUFF's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 322
Motocykl: RD04
PUFF jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 17 godz 21 min 27 s
Domyślnie

Dzieju, swietny tescik, ale ja bym poszedl dalej. Problem k&N, stozkow, turbinek Kowalskiego jest dosc stary. Aby go rozwiazac przydalby sie dostep do hamowni. Moze ktos z nas ma cos takiego?

P.S. Objetoscia gabki filtra "Citroenowego" i porownywaniem jej do objetosci k&n'a bym sie nie sugerowal (przynajmniej do czasu poznanie gestosci obu).
__________________
Pawel RD04 '92
PUFF jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.07.2013, 23:05   #2
Rector
 
Rector's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: WWL
Posty: 84
Motocykl: RD07
Rector jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 20 godz 48 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał PUFF Zobacz post
Dzieju, swietny tescik, ale ja bym poszedl dalej. Problem k&N, stozkow, turbinek Kowalskiego jest dosc stary. Aby go rozwiazac przydalby sie dostep do hamowni.
Należy zadać sobie pytanie po co zmieniamy filtr na inny niż papierowy fabryczny ?

Zmiany w fabrycznym układzie dolotowym wykonywane są zazwyczaj aby zmniejszyć restrykcje w/w. A więc zmiana filtrów na KN faktycznie zmniejsza restrykcyjność układu.



Restrykcyjność zmienia się też poprzez modyfikację airboxów.

Czy przełoży się to na KM ? na to pytanie odpowiada faktycznie hamownia, ale tutaj niestety przypadki traktuje się indywidualnie. Sam układ dolotowy to jeden element układanki, jak coś wleci to musi wylecieć, a więc zawory, kolektory, tłumiki, mapy/gaźniki itp czynniki będą miały na to wpływ. Paradoksalnie zdarza się, że bez dodatkowych modyfikacji układ fabryczny działa dobrze, natomiast modyfikacje podnoszą poziom hałasu, zmieniają wykres nie zawsze tak jak chcemy (duży spadek mocy w pewnym zakresie obrotów, potem powrót do normy może być subiektywnie bez pomiarów odbierany jako wzrost mocy silnika).

Inną kwestią jest to czy filtr np. KN jest wystarczającą filtracją. W sporcie wyczynowym z pewnością patrzy się na to inaczej, inaczej w użytkowaniu długodystansowym.
__________________
Impossibility is only one of the possibilities.
Rector jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.07.2013, 07:38   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,015
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 17 godz 23 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał PUFF Zobacz post
P.S. Objetoscia gabki filtra "Citroenowego" i porownywaniem jej do objetosci k&n'a bym sie nie sugerowal (przynajmniej do czasu poznanie gestosci obu).
Miałem nie jednego K&Na w ręku i nie ma polotu do 13mm gęstej gąbki citroenowskiej .
Gąbka w K&N gdyby nie siatka rozleciała by się na atomy pod wpływem ssania.
Jedyną jakąkolwiek robotę w K&Nie może robić lepki olej bo sama cieniutka gąbka nie zrobi nic...... a przepraszam muchę wyłapie o ile będzie wolno przelatywać.

Jak już zacząłem testy to może ktoś mi pożyczy K&Na na parę km i wtedy porównamy działanie mojej gąbki w zestawieniu z psikadłami i konkretnie się dowiemy który i ile puszcza kurzu do silnika.

Możliwe że gąbka psiknięta odpowiednim sprejem dorówna papierowi.

Jak już zostało wiele razy powiedziane K&N wymyślono do sportu/wyczynu tylko i wyłącznie dla osiągów a nie dla trwałości silnika.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.07.2013, 08:08   #4
Rector
 
Rector's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2013
Miasto: WWL
Posty: 84
Motocykl: RD07
Rector jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 20 godz 48 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Gąbka w K&N gdyby nie siatka rozleciała by się na atomy pod wpływem ssania.
Jedyną jakąkolwiek robotę w K&Nie może robić lepki olej bo sama cieniutka gąbka nie zrobi nic......
Może dlatego, że to bawełna a nie gąbka ? Btw. Kolor filtrów KN (czerwony) jest właśnie wynikiem nasączenia ich olejkami fabrycznymi.


Filtry gąbkowe min dla Afryk robi Piprecross.
__________________
Impossibility is only one of the possibilities.
Rector jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.07.2013, 08:14   #5
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,015
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 17 godz 23 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Rector Zobacz post
Może dlatego, że to bawełna a nie gąbka ?
Użyłem skrótu myślowego
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Filtr powietrza Babel Uklad paliwowy i wydechowy 66 16.10.2010 18:28
filtr powietrza? kamol Regularne czynności serwisowe 22 27.05.2008 10:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.