Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.06.2013, 01:08   #1
Robin
 
Robin's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Ballynahinch (Irlandia Płn) / Częstochowa
Posty: 630
Motocykl: CRF1100L AS
Przebieg: 7500 km
Robin jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 23 godz 21 min 27 s
Domyślnie

No ja wlasnie coś nie mogę tego załapać, przecież po.zgaszeniu jeszcze dość długo olej będzie splywac z góry silnika, więc co innego pokaże po 1 minucie co innego po 3ch a.jeszcze więcej po 5 minutach.
Dlaczego więc nie można sprawdzać na zimnym, powiedzmy po nocy? Moja błędna logika mi mówi że pokaże wtedy na bagnecie poziom najbardziej zbliżony do rzeczywistego stanu oleju w silniku ( po kilku godzinach splynie go więcej niż po kilku minutach).

Wysłane z mojego C6603 za pomocą Tapatalk 4
Robin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.06.2013, 08:01   #2
Evvil
 
Evvil's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Evvil jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
Domyślnie

No nie wymyślili sobie tego ot tak, zreszta taka metoda jest też w autach zalecana przez producentów (no przynajmniej w hondzie) .

Zimny olej jest gęściejszy, przez co jego stan jest niższy. Maksymalny stan zimnego oleju równa się ponad stan ciepłego oleju. Ciepły olej to dobre odniesienie bo sprawdzasz w mniej więcej takiej samej temperaturze (oleju!), więc przy takiej samej gęstości.
__________________
------------------------------------------------------
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
------------------------------------------------------
Evvil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.06.2013, 08:36   #3
adamsluk
 
adamsluk's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: P-ń /M-cz
Posty: 62
Motocykl: nie mam AT, ma TA :]
adamsluk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 3 godz 5 min 45 s
Domyślnie

Witam,
Ogromnie się cieszę, że ktoś poruszył kwestie sprawdzania poziomu oleju. Ostatnio na zlocie TCP po przejechaniu coś koło 1000 KM sprawdzam poziom oleju, a tu ledwo końcówka bagnetu wilgotna – poziom sprawdzany przy temperaturze silnika około 50 stopni C i 5 minutach od wyłączenia silnika. Panika ogromna bo nie wydawało mi się możliwe, że motong nagle spalił 500ml oleju ( podobno miedzy min a max jest właśnie 0,5l, tylko nie wiem czy w TA czy w AT ) W panice szybko na konia i szukać Motula 10w40 – w Węgorzewie i okolicach nie była to prosta sprawa. Dotarłem do Kętrzyna, po chwili rozmowy w sklepie, dopytywaniu gdzie mogę jeszcze poszukać oleju stwierdziłem, że jeszcze raz tylko zerknę na poziom, temperatura oleju około 100 stopni C motocykl stał około 10 minut – poziom oleju ¾ między mina max, trochę zgłupiałem a mina żony wrażała wszystko w tym temacie. Tak wiec zrobiłem „bez oleju” już 2000 km i wczoraj sprawdzałem na zimnym silniku – jest ¾ miedzy min a max. Więc wiem, że mam olej, ale nie wiem czy za mało, czy za dużo W różnej temperaturze i po rożnym okresie spoczynku, pokazuje różny poziom oleju. Więc pytam jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju? Za dużo - źle, za mało – niedobrze.
adamsluk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.06.2013, 09:29   #4
krzysiek_m
HONDZIARZ
 
krzysiek_m's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 364
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
krzysiek_m jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 7 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Robin Zobacz post
No ja wlasnie coś nie mogę tego załapać, przecież po.zgaszeniu jeszcze dość długo olej będzie splywac z góry silnika, więc co innego pokaże po 1 minucie co innego po 3ch a.jeszcze więcej po 5 minutach.
Dlaczego więc nie można sprawdzać na zimnym, powiedzmy po nocy? Moja błędna logika mi mówi że pokaże wtedy na bagnecie poziom najbardziej zbliżony do rzeczywistego stanu oleju w silniku ( po kilku godzinach splynie go więcej niż po kilku minutach).

Wysłane z mojego C6603 za pomocą Tapatalk 4
Możesz sprawdzać tak jak każe producent, albo na logikę - wybór należy do ciebie.
W Afripedii jest pdf zatytułowany "Honda Common Service Manual". Stoi tam napisane, że:
1. Włączyć silnik i potrzymać na wolnych obrotach przez kilka minut.
2. Dwie lub 3 minuty po zatrzymaniu, z motocyklem w pione wetknąć bagnet i nie wkręcać.
3. Jeżeli jest blisko minimum - dolać do górnej kreski.

W Haynesie jest tak samo, ale z adnotacją, że wrzucić motocykl na centralkę - jeżeli wyposażony...
krzysiek_m jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.06.2013, 10:54   #5
rupert
 
rupert's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Wrocław
Posty: 319
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
rupert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 1 godz 41 min 2 s
Domyślnie

Dla wątpiących proponuję zrobić odczyt z bagnetu trzymając w pionie oraz z centralki. Dla mnie widocznej różnicy nie ma. A chodzi nam by nie zeszło poniżej MIN.
rupert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.