Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.11.2008, 20:22   #1
Izi
 
Izi's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: okolice Wrocławia na wschód bardziej
Posty: 416
Motocykl: RD03, RD04, 2xRD07, RD07A
Przebieg: okrutny
Izi jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 1 godz 20 min 51 s
Domyślnie

problemem nie będzie (no trochę będzie) mniejsza liczba oktanowa tylko benzyna
nowe sprzęty przystosowane są do bezołowiowej w "dzikich" krajach lub ostępach z dala od głównych szlaków dostaniesz ołowiową, może niektórzy pamiętają u nas kiedyś też taka była, a to zapcha Ci cały katalizator i go stopi
natomiast wywalając sondę lambda sprzet zacznie palić paliwo jak będzie chciał, zawsze pali więcej, cholera nie wiem dlaczego no chyba że w serwisie przeprogramują moduł
__________________
Robert "Izi" Africa
Izi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2008, 21:29   #2
zombi


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,151
Motocykl: exc 250 2T :)
zombi jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Izi Zobacz post
natomiast wywalając sondę lambda sprzet zacznie palić paliwo jak będzie chciał, zawsze pali więcej, cholera nie wiem dlaczego
Chyba dlatego że, komputer nie mając danych z sondy przełącza się na mapę awaryjną, taką uniwersalną, a uniwersalne tzn. do niczego- bo do dupy też szukasz czegoś odpowiedniego.

Kiedyś w BMW jak ściemniałem coby sobie pojeździć. Kolo opowiadał, że sprzedali GS1200 do Kaliningradu, Moto wrócił na przegląd to układ paliwowy miał zasyfiony prawie jak ropą i jeździł. Obawiam się tylko że GS 1200 adventure to nie GS800
zombi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2008, 21:34   #3
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Wymieniasz tylko wydech zakładając akcesoryjny bez katalizatora ( Akrapowić ma patent na dostawy do BMW ale i fajny ma dżwięk oprócz tego)
Sondy się nie rusza bo nie ma potrzeby.
W przypadku wystąpienia zbyt niskiej liczby oktanowej występuje
spalanie stukowe ( dzwonienie w silniku zwane błednie dzwonieniem zaworów)
Można go zniwelować dodając (PbC2H2)2 czyli czteroetylek ołowiu
Specyfik można jeszcze kupić na stacjach benzynowych jako smarowidło
do gniazd zaworowych starych konstrukcji samochodowych.
Specyfik zapobiega wypalaniu się gniazd a jednocześnie jest jest srodkiem przeciwstukowym.
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Ar...zeciwstukowych
Gdyby specyfiku nie było nie należy gwałtownie przyspieszać oraz należy
jeżdzić na niższych biegach nie obciążając silnika. Jeśli wie się jak, to w jakimś stopniu pomoże również opóźnienie zapłonu

1. Co jeśli wleję benzynę ok 80-90 oktanów co zapewne producent nie zaleca a co może mnie spotkać w dalekich krajach? Jest duża szansa, że spalę katalizator. Czy moto powie stop?
( spadnie moc silnika - zapchasz katalizator http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktor_katalityczny)
Składa się z cieniutkich rureczek ( ołów będzie się odkładał i się nie wypali )
Zawsze można go jednak wywalić


2. Czy zmieniając układ wydechowy na taki który nie ma katalizatora to coś zmienię? Czy komputer widząc kiepskie paliwo zwyczajnie powie STOP.

Możesz jeżdzić na zwykłej ołowiówce ale nie podniesiesz LO ( liczba oktanowa)
W przypadku beznadziejnej berbeluchy komputer może przejść w tryb awaryjny. Jak zresetować to nie wiem.
( pytania do serwisu). Najlepiej komputera sie pozbyć


3. Co się dzieje z sondą lambda która jest przed katalizatorem w momencie wymiany na akcesoryjny wydech bez katalizatora?

Nic się nie dzieje bo wkrecona jest w kolano , którego nie wymieniasz.
Gdyby ci się jednak stare znudziło lub zardzewiało - nowe ma otwór z gwintem w który wkręcasz sondę. Sonda niestety we wtrysku musi być
bo http://pl.wikipedia.org/wiki/Sterownik_wtrysku
http://www.infosamochody.pl/art,id_m...dny-detal.html
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 21.11.2008 o 11:30
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wtrysk w Afryce Wojak Układ elektryczny i zapłonowy 105 24.06.2024 21:30
zawór wydechowy w pierwszym cylindrze everybike Silnik, sprzęgło, skrzynia 19 04.04.2012 10:12
Wtrysk i 800ccm QrczaQ Wszystko dla Afryki 46 25.09.2008 11:09


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.