![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 59
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 godz 12 min 2 s
|
![]()
Powstanie bo takie napięcie jest wytwarzane przez samą cewkę przekaźnika zaraz po zaniku na niej napięcia (tak jak na cewce zapłonowej) i to nawet bez obciążenia styków. Najczęstsze zastosowanie takiej diody jest przy bezpośrednim sterowaniu przekaźnika przez jakiś tranzystor lub mikroprocesor - taki impuls potrafi dość szybko uporać się z każdą elektroniką. Osobiście uważam, że przy sterowaniu stacyjką takie przepięcie nie powinno żadnemu urządzeniu na pokładzie zaszkodzić. Chociaż z drugiej strony - dla świętego spokoju - lepiej dorzucić te 40gr na diodę i nawet samemu ją domontować. W końcu strzeżonego...
__________________
Jak mawiał Czereśniak - trzeba orać i siać! Więc Afryką oram glebę i sieję trzodę ogólną ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 19 godz 59 min 55 s
|
![]()
Dzięki! Czuję się przygotowany w teoretycznym zakresie. Dawniej troszkę dłubałem w różnych kabelkach, ale Afri jakoś tak mnie onieśmiela, no nie mam śmiałości do kobiet.
Wracając do diody, czy wystarczy zwykła taka która występuje w mostkach prostowniczych? Wpinamy ją szeregowo (w kierunku przewodzenia) w obwód z cewką przekaźnika? Tzn. plus instalacji (za stacyjcką) do diody, dalej przez diodę do cewki, a drugą końcówkę cewki przekaźnika do minusa instalacji.
__________________
"Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche |
![]() |
![]() |