![]() |
|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]()
A czy to odpowiednia świeca do tego silnika? Podaj oznaczenia starej świecy i nowej świecy. Wylewanie żali nic Ci nie pomoże.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() |
![]() Cytat:
Ja też zawsze śmigam na świecach irydowych, i w 2t i 4t i w jedno i w dwucylindrowych. A może uszkodzona świeca ? W NGK to się zdarza.
__________________
Pozdrawiam Michał |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Mnie to się zdaje że irydowe świece nie sprawdzają się dobrze w synglach i gaźnikach.
Lepiej sprawdzają się zwykłe świece, ino cza je cześciej zmieniać. Iskra w irydach jest mikroskopijna |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]() ![]() Jest wąska i długa tak jak pisał Lupi. Nie jest na pewno mikroskopijna - dodatkowo na + niesie skondensowaną bardzo energię i TO jest bardzo ważne ponieważ nie ulega rozproszeniu w komorze spalania w momencie '0'... Wszyscy znamy iskrę na świecy na powietrzu przy fajeczce. Tłusta i błękitna. Piękna. Zupełnie inaczej wygląda przy 4krpm kiedy tam napierdziela tłok, jest wysoka temperatura i ciśnienie - zupełnie inne warunki do jonizacji powietrza a to właśnie zjawisko jest potrzebne dla zaistnienia iskry w ogóle. Zjawiska podmuchu w silnikach doprężonych i wysilonych/wyczynowych są na tyle znaczące, że stosowało się tam /nie wiem czy dalej tak jest/ świece z iskrą pełzającą - zupełnie płaskie ale i uniemozliwiające przez swoją konstrukcję 'zdmuchnięcie' iskry. Bardzo dużą odporność na przegrzanie pomijam. DOBRZE dobrana pod względem wartości cieplnej irydowa świeca robi tylko i wyłącznie dobrze pod kątem zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej. AD REM - ciekaw jestem wyniku tego śledztwa ale obstawiam uszkodzoną/niesprawną w 100% instalację jak pisałem powyżej lub całkiem trywialnie jednak uszkodzoną świecę. matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Gdynia/Słupsk
Posty: 20
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 14 godz 46 min 2 s
|
![]()
sam juz nie bardzo wiem co moze byc tego przyczyna, moze faktycznie mam cos z cewka zaplonowa nie tak ...ale na starej swiecy moto mi nie gaslo nagle, a tu po uruchomieniu i rozgrzaniu silnika nagle gasnie po wkreceniu swiecy do chinskiego krosa 200cm moto zapiernicza jak ta lala
Cytat:
![]() Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.03.2013 o 07:42 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Kurowice
Posty: 544
Motocykl: Transalp 600
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0
|
![]()
to ją sprzedaj i będziesz miał spokój
![]() w swojej XR też odczułem poprawę po wkręceniu zwykłej - z tym że nie znam historii irydowej, która była wcześniej wkręcona
__________________
Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Gdynia/Słupsk
Posty: 20
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 14 godz 46 min 2 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() Cytat:
Cytat:
stara DPR8EA Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.03.2013 o 07:43 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Dłuższa niż na zwykłych świecach czy Splitfire których używam i wszystkim polecam..? Ano chyba nie, bo to się akurat reguluje się przerwą.
Ale jak ktoś ma możliwość, polecam porównać sobie w zaciemnionym pomieszczeniu wielkość tej 0,8~0,9 mm iskry z irydy a np ze zwykłych NGK czy Denso a iskrę ze Splitfire ![]() Zamontowałem ich masę, ostatnio się nawet euro neuro sceptyk wujek Szynszyll przekonał sie jak może palić moto ładnie, nawet po zalaniu (nie dotyczy wtryskowych moto) Niestety z NGK tak jak ze wszystkimi innymi bardzo popularnymi markami jest w PL spore ryzyko kupowania podrób, lub zakupiona świeca po prostu jest wadliwa. Ja dużego doświadczenia ze świecami nie mam, bo miałem tylko 5 a nie 50 motocykli ale w AT na irydach NGK motorek chodził najsłabiej ze wszytskich jakie są na rynku ![]() Ostatnio edytowane przez rambo : 07.03.2013 o 22:50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() |
![]() Cytat:
A sprawdzanie iskry w zaciemnionym pokoju to można zrobić, żeby dziecku pokazać jak wygląda świeca z iskrą. Do działania w silniku ma się to nijak. matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]() Cytat:
Kupiłem kiedyś po komplecie wszystkim możliwych świec do AT, na każdej jeździłem cały dzień i zostałem w AT przy Splitfire ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
gaśnie | gruby | Uklad paliwowy i wydechowy | 20 | 05.11.2013 12:51 |
montaz fajki od swiecy | Skydiverek | Regularne czynności serwisowe | 7 | 17.05.2012 23:46 |
brak iskry na świecy, moto nie gada | barthez | Układ elektryczny i zapłonowy | 10 | 16.08.2009 02:51 |
obroty na ssaniu jak jest zimny silnik | R2D2 | Uklad paliwowy i wydechowy | 14 | 07.04.2009 16:58 |