Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 05.03.2013, 10:14   #11
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Zanim zacznę to mam pytanie , czy ktoś z chętnych na zmianę przełożeń jeździł samochodem z komputerkiem pokazującym aktualne spalanie?

Podczas konstruowania układu przeniesienia napędu dokonano wielu obliczeń , prób , testów na hamowni itp.
Produkt końcowy jest optymalny do mocy silnika, momentu obr i jego przebiegu , zestopniowanie skrzyni stosowne do masy pojazdu i tak dalej.
Dlatego inne skrzynie mają diesla inne benzyny , inne stosuje się do małych silników a inne do mocniejszych.
To wszystko jest obliczone aby po prostu działało wlasciwie.
Twórczość garażowa najczęściej pogarsza sprawę zamiast poprawić.

AT na 5ym biegu nie dochodzi do swoich max obrotów , oznacza to że jej moc jest na to za mała a co za tym idzie ostatni bieg stał się już nadbiegiem.
Sens przyśpieszania przełożenia jest wtedy gdy mamy mocy w nadmiarze.
Szybsze przełożenie przy małej mocy zamuli przyśpieszanie na ostatnim biegu , spowoduje potrzebę redukcji tak gdzie do tej pory robiła to 5ka.
Wbrew pozorom takie konbinacje zwiększają spalanie z racji większego obciążenia silnika poprzez dawanie wiekszego gazu z powodu powolniejszego rozpędzania.
Prosty przykład , zerknijcie na spalanie aktualne w samochodzie na 4 biegu i
5 przy prędkości 50km/h i spróbujcie przyśpieszać.
Na 4 będzie szybciej przy stosunkowo mniejszym chwilowym a na 5ce zdecydowanie dłużej przy większym chwilowym spalaniu. To zwykła fizyka.

Podobnie jest gdy przedobrzymy ze wspomnianą zębatką.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
wymiana tylnej opony .. yarecky2000 Hamulce, kola, opony 19 07.10.2011 22:58
Wymiary tylnej ośki + tuleki wewnątrz tylnej piasty:) majo Hamulce, kola, opony 2 10.02.2009 22:06


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.