Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.02.2013, 20:12   #1
KubaPOZ
 
KubaPOZ's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Poznań
Posty: 31
Motocykl: RD07a
Przebieg: 29900
KubaPOZ jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 23 min 38 s
Domyślnie

Kolega Adagiio, trafił w sedno. Poza tym wszystkie te stare amory WP są do regeneracji kompletnej Olej w amortyzatorach używanych w terenie liczy się w motogodzinach przed wymianą A nie w km jak na szosie, że co 15 000 np zmiana.

Każda zmiana kąta o pół stopnia czy wysokości SAG o 1mm , czy kąta lag.. to wielka ingerencja.. niech za przykład posłużą wam rewolucyjne news ze zmianami kąta główki ramy w nowym modelu X dowolnego motocykla.. piszą jakby nie wiem co zrobili a to różnice rzędu stopnia.. tak jest to ważne. Zmieniając wysokość tyłu zmieniasz kąt lag.. jakie ma to znaczenie - weźmy wózek w markecie kąt 90 stopni , prosto zamocowane kółka.. jak skręca? natychmiast w miejscu .. inny kąt... dochodząc do choppera... prawie nie skręca.. Proste do uzmysłowienia. Źle dobrane amory dadzą wam znać.. o sobie w sytuacji krytycznej i to raczej na szosie. Nie bez powodu spędza się dni konfigurując geometrię motocykli do danej sytuacji / toru.. a AT ma robić wszystko Czy to trudne? odpowiedzcie sobie sami. Ingerencje mogą narażać po prostu wasze i zdrowie innych na szwank
__________________
RD07A
KubaPOZ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.02.2013, 20:29   #2
mirkoslawski
 
mirkoslawski's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Kielce
Posty: 1,655
Motocykl: Dziczyzna
Przebieg: ustalam
mirkoslawski jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 14 godz 20 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał KubaPOZ Zobacz post
Kolega Adagiio, trafił w sedno. Poza tym wszystkie te stare amory WP są do regeneracji kompletnej Olej w amortyzatorach używanych w terenie liczy się w motogodzinach przed wymianą A nie w km jak na szosie, że co 15 000 np zmiana.

Każda zmiana kąta o pół stopnia czy wysokości SAG o 1mm , czy kąta lag.. to wielka ingerencja.. niech za przykład posłużą wam rewolucyjne news ze zmianami kąta główki ramy w nowym modelu X dowolnego motocykla.. piszą jakby nie wiem co zrobili a to różnice rzędu stopnia.. tak jest to ważne. Zmieniając wysokość tyłu zmieniasz kąt lag.. jakie ma to znaczenie - weźmy wózek w markecie kąt 90 stopni , prosto zamocowane kółka.. jak skręca? natychmiast w miejscu .. inny kąt... dochodząc do choppera... prawie nie skręca.. Proste do uzmysłowienia. Źle dobrane amory dadzą wam znać.. o sobie w sytuacji krytycznej i to raczej na szosie. Nie bez powodu spędza się dni konfigurując geometrię motocykli do danej sytuacji / toru.. a AT ma robić wszystko Czy to trudne? odpowiedzcie sobie sami. Ingerencje mogą narażać po prostu wasze i zdrowie innych na szwank
Hmm - piszesz, że "zmiana SAG o 1mm to wielka ingerencja" - to po co seryjnie można zmienić te ustawienia (napięcia wstępne etc) skoro nawet 1mm może być (według Ciebie) niebezpieczny? Pytam, bo nie rozumiem a nie dlatego, że chcę Ci coś udowodnić No i na SAG ma też (chyba) wpły ubicie się sprężyny a 1mm zmiany to...no właśnie. ZMieniłem amor z tyłu na WP - SAG statyczny mam 3,7 cm (dynamicznego nie zmierzyłem) - na moim starym, seryjnym, miałem 7 cm (prawie) i zrobiłem na nim 4 tyś km (bo zanabyłem afri w zeszłym roku) i jeździło mi się niźle pomimo praktycznie niesprawnego amorka z tyłu...Czy rzeczywiście 1mm czyni cuda? Czy (idąc tym tokiem) bezpieczne są wszelakie zmiany/regulacje parametrów amortyzatorów (WP można regulować we wszelkie sposoby seryjnie), które zmieniają SAG i dobicie/odbicie? Bo powiem szczerze - ta informacja, do której się odnoszę, wprowadza znak zapytania pod modyfikacje dużej części motocykli na tym (i nie tylko) forum Wcześniej latałem TA i tam lekko zmodyfikowałem przód - efekt był lepszy niż seria a robiłem to chałupniczo (wstawiając sprężybki zaworowe od żuka) - więc jak to jest?

Ostatnio edytowane przez mirkoslawski : 21.02.2013 o 20:34 Powód: dorecyzowanie
mirkoslawski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regeneracje tylnego amora bartol Rama, zawieszenia, napęd 15 01.09.2012 17:27
Poszukuję amora tylnego do RD 03 Tatuś Wszystko dla Afryki 2 23.09.2011 17:38
Szukam tylnego amora. Lepi Rama, zawieszenia, napęd 9 02.09.2011 14:40
Demontaż tylnego amora. mrdracul Rama, zawieszenia, napęd 3 11.03.2011 12:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.