Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.01.2013, 08:23   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,020
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 43 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał świra Zobacz post
Czy dobrze czy źle są różne szkoły. Lepiej wyjąć akumulator, podłączyć pod automatyczną ładowarkę i czekać spokojnie do wiosny.Oczywiście można jeszcze napompować opony na maxa, i ładnie wyczyścić motocykl
Tak szkoły są różne i każda ma swoje wytłumaczenia.
Wyjęcie akumulatora jest najbardziej zasadne jeśli motocykl zimuje pod chmurką gdzie jak widać temperatury potrafią spaść sporo poniżej 0*.
Rozładowany akumulator może sobie wtedy np zamarznąć.
Motocykl stojący w temp od 5* już nie jest tak palącym problemem.
Ale na pewno naładowany i przyniesiony do domu akumulator będzie nam wdzięczny gdzie może sobie spokojnie 2-3 miesiące postać.
Automatyczne ładowarki są dla mnie przerostem formy nad treścią i zbędną kombinacją.
To moje prywatne zdanie podparte tym że poprzedni akumulator w Afryce wytrzymał mi 7.5 roku nigdy nie wyjmowany i nie ładowany. Temp w zimie w garażu spadała do ok 3-5* a Afrykę odpalałem raz w miesiącu.
W przypadkach suchej zimy po prostu robiłem przejażdżki i wyjmowanie akumulatora nie miało żadnego sensu.
Co do odpalania to jeśli już stosujemy tę metodę to powinniśmy zagrzać silnik przynajmniej do włączenia wentylatora. Krótsze odpalenia przyniosą więcej szkody niż pożytku.

Nie rozumiem potrzeby pompowania opon na maxa , co masz na myśli ? Czy zamiast 2 atm dasz ze 4 ?
Ciśnienie powinno być zgodne z zaleceniem producenta a nie jakieś teorie spiskowe wprowadzać.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.01.2013, 09:37   #2
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,220
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 20 godz 30 min 33 s
Domyślnie

Zgadzam się z powyższym, o zimowaniu pod chmurką się nie wypowiem, bo dla mnie to marnowanie motocykla (zawsze jest jakiś sposób żeby schować gdzieś na zimę, nawet kilka km dalej od domu). Jeśli już jest garaż a w nim powyżej zera lecz zimno, to można aku wyjąć, jak ciepło to nawet nie. Akumulator można podładować przed włożeniem do moto. Magia typu pompowanie opon na maksa, czy już zostawianie akumulatora podłączonego do ładowania na parę miesięcy to idiotyzmy (i to niebezpieczne). Ciekawe czy wsadzacie też swoje baterie od laptopów do zamrażarki, żeby się wolniej starzały..? Jeśli chodzi o opony to centralka lub obrócić koła w zimie jak ktoś bardzo chce..
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
**bizuteria** dla królowej matjas Wszystko dla Afryki 7 24.04.2009 13:57


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.