Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.01.2013, 09:41   #1
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,739
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 19 godz 38 min 59 s
Domyślnie

nie mam być moze Bóg wie jak wielkiego doświadczenia ale z łożyskami z powiększonym luzem spotkałem się tylko w silnikach motocykli /wał/, elektronarzędziach /główne silnika/ - czyli tam gdzie są wysokie obroty + możliwa wysoka temperatura.
zakładam że jeśli takie łożysko założysz do koła nic sie nie stanie i wężykiem jechał nie będziesz ale to jest IMO zbędny wydatek gdyż te łożyska są z reguły droższe niż ich bardziej popularne odpowiedniki handlowe.
kup w odpowienim wymiarze 2xRS /dwustronnie zamknięte/ dobrej firmy i będzie OK.
oczywiście przy wymianie łożyska nie zapomnij o wymianie uszczelniaczy ale takiemu staremu ekhm.. wyjadaczowi chyba o tym nie musze mówić.

matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.01.2013, 10:21   #2
krynek
 
krynek's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Giżycko
Posty: 98
Motocykl: Lc8 950 Adventure
krynek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 6 dni 20 godz 38 min 51 s
Domyślnie

Łozyska c3 z powiększonym luzem statycznym maja to do siebie że już nowe mają minimalny luz konstrukcyjny, który wraz ze wzrostem temperatury pracy jest kasowany poprzez minimalna rozszerzalność cieplną materiału, z którego są wykonane, i po osiągnięciu temperatury pracy mają swój luz nominalny.
W technice c# stosuje się od kilkudziesięciu tysięcy obrotów na minutę, w kołach to chyba raczej przerost formy nad treścią, choć w sytuacji gdy łozyska w offie na pół suche i nienasmarowane się rozgrzeją to przynajmniej tak łatwo się nie zatrą.
IMHO lepiej zwykłe 2RS ale markowe i odpowiednio nasmarowane, ale na c3 koło odpaść nie powinno.
pozdr
krynek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Łozyska kół i uszcelniaczy do 03 majo Hamulce, kola, opony 24 29.07.2019 09:23
Łożyska kół 7Greg Regularne czynności serwisowe 153 22.08.2018 12:22
co to za gmole i czy nadają sie do rd07a JarekAT Wszystko dla Afryki 13 29.04.2013 21:29
łożyska kół Mroq Hamulce, kola, opony 19 18.09.2008 17:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.