Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.11.2012, 09:21   #1
slafo
Are we truly alone? The Truth is Out There
 
slafo's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
slafo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 3 min 57 s
Domyślnie

@Dzieju, oczywiście masz rację. Nie zawsze coś co na pierwszy rzut oka wydaje się złe takie naprawdę jest. Nie wywalam wszystkiego od razu do kosza. Ale akurat mając na uwadze, że jest to jedna z dwóch tylko opon w motocyklu, bardzo bym się zastanowił. Nawet gdyby okazała się zdatna do wulkanizacji, to cały czas późniejszego jej użytkowania miałbym przed oczami to przecięcie. I włączony program : czy to już ? czy teraz właśnie puści oplot ?
Sam nie wiem, może zbyt ostrożny w tym temacie jestem, ale ja bym zakup takiej opony odpuścił.

pozdrawiam
slafo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.11.2012, 09:55   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Czy kiedykolwiek widziałeś pękniętą oponę dętkową?
Czy pewniejsza jest opona którą przydzwoniłeś np w krawężnik czy inna dziurę z krawędziami i w której zagiął się kord czego oczywiście nie jesteś gołym okiem stwierdzić.
Nitki uszkodzone ale na zewnątrz ładnie wygląda do tego dochodzi wiek i przebieg.
Bardziej zaufam sprawdzonej i dobrze naprawionej nowej niż zjeżdżonej po przygodach w dziurach.
Jak wspomniałem tylko konkretne uszkodzenie kordu eliminuje oponę z użytkowania.
A dlaczego jeździmy na łatanych dętkach przecież łatki lepione klejem też mogą puścić , dętka może pęknąć.
To podobne ryzyko a wszyscy to robią.
Ale każdy robi co uważa.

Jeszcze jedno , dwa razy wracałem do domu z konieczności bez powietrza w tylnej. Raz na 150ce ( idealnie się układała na feldze na prostych spokojnie 80km/h )75km do domu a ostatnio na 140ce ( trudniej z powodu spadania z felgi i predkość 40-50km/h przy zarzucaniu tyłem po 50cm na boki) 20km powrotu.
Po tym ostatnim powrocie opona zrobiła kolejne parę tyskm i nie wykazuje najmniejszych objawów krzywizny czy uszkodzeń.
Opona to nie konstrukcja z tektury żeby się miała tak szybko rozlecieć , chyba że została naprawdę uszkodzona.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dlaczego nie kupić DL-650 Pils Suzuki 83 30.08.2021 22:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.