![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Z moich skromnych doświadczeń, myślę że przy przebiegu ok 200 000 km spalanie oleju będzie oscylowało w granicach 1L/1000km. Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych (Honda)(stare uszczelniacze były bardzo twarde a jeden z pierścienie olejowych wymagał wymiany) nie dostrzegam ubytku oleju (nakręciłem już 6 tys km i poziom na bagnecie się nie zmienia
![]() ![]() ![]()
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA ![]() ![]() XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Autobanned.
![]() |
![]()
Panowie, a nie jest tak, że styl jazdy ma wpływ? Jak wspomniano pałowanie w górze, ale i np. jazda w mieście, a także rzadkie odpalanie. No i wycieki - np uszczelkami od kopuł
![]() ![]()
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Trójka nie ma chłodnicy oleju
![]() Czwórki i siódemki palą sporo mniej przez to oleju. Mi pierwsza dolewka oleju przyszła przy 135 000km. Zanim taki przebieg się pojawił, było pałowanie po autostradach Turcji Rumuni czy Węgier w upały i nigdy nie ubyło nic ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
![]() Nie obstawiał bym że to przez chłodnice 04 i 07 pala mniej oleju a tylko przez średnio mniejsze przebiegi. Sporo trójek ma po stoparedziesiąt tyskm i ponad 20 letnie uszczelniacze. A np 07 są młodsze i wiekiem i przelotem. Brak chłodnicy oleju w 03 może w trudniejszych warunkach skutkować nieznacznym podniesieniem temp oleju ale na pewno nie na tyle żeby to miało bezpośredni wpływ na zwiększone zużycie. Żeby nie gdybać, czy jeździł ktoś z termometrem zamiast korka 03 i 07 i może podać jakie temperatury oleju uzyskiwał w podobnych warunkach? Żeby było wiarygodnie i naukowo to jeszcze na takim samym/bardzo zbliżonym oleju. Bez tych danych twierdzenia że chłodnica ma znaczący wpływ ( pomijam tutaj jazdę po pustyni czy po zbiornik w błocie) nie mają zastosowania.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 20.09.2012 o 09:20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Pamiętam jak w silniku TA600 pojawiło się zużycie oleju i jak w AT750.
Wyraźnie wiecej chlają te silniki 600/650 olej niż 750 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Bagnet oleju | strobus1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 19.03.2013 22:53 |
Żłopanie oleju | visuz | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 24 | 04.10.2011 20:29 |
Bagnet oleju | Skydiverek | Regularne czynności serwisowe | 5 | 22.06.2011 19:45 |
Poziom oleju | JackHarrer | Regularne czynności serwisowe | 21 | 17.09.2010 11:55 |