Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.03.2012, 22:34   #1
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 3 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Miernik nie ma takiej funkcji "jest masa" Wcale się nie czepiam. To ważne jak to mierzyłeś. Faktycznie objawy wyglądają na "brak masy" czyli podwyższoną rezystancję połączenia z masą. Jeśli możesz podłącz woltomierz najpierw na jednym potem na drugim styku niedziałającej żarówki. I daj cynk co tam widzisz po włączeniu kierunku. Drugi przewód najlepiej do minusa aku.
Miernik z zasady pokazuje prawdę, tylko trzeba wiedzieć co i jak. Wyjmij żarówkę z oprawki. Zapłon wyłączony, a lepiej zdjęta klema plusowa. Ustaw miernik na pomiar rezystancji i jeden przewód podłącz do klemy aku minus, a drugi do styku minusowego w oprawce badanego kierunku. Jeśli oporność wyniesie do 100 omów to masa jest. Jeśli jest więcej kilo lub mega to dupa nie ma masy. Podczas pomiaru poruszaj przewodami itp i zobacz czy wskazania się zmieniają.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.03.2012, 23:27   #2
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Kazmir, prawie dobrze. Jednak jest to pomiar bez obciążenia. Lepiej pomierzyć napięcie na żarówce od strony zasilania i masy. Jeśli rezystancja połączenia z masa jest bliska zeru to i napięcie na żarówce od strony masy będzie praktycznie zerowe. Niby to samo ale daje pełen obraz. Rezystancja kabla może zmieniać się pod obciążeniem jeśli np jest częściowo przetarty.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.03.2012, 08:28   #3
Sławekk
 
Sławekk's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Sławekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 godz 43 min 30 s
Domyślnie

W przypadku zaniku +/- sprawdzanie pod obciążeniem jest istotne . Na wypadek przetarcia lub zaśniedzenia .
Wspomniałem o podłączeniu kabelka ( żarówka też ok. ) bo jest to najprostsza i skuteczna metoda .

Przydatna gdzieś daleko w czarnej .

Możesz też dla sprawdzenia wypiąć przerywacz i sprawdzić na krótko .


p.s
kabel jest dla niektórych za prosty , samo słowo miernik już daje na wyobraźnie, a i na fotkach lepiej wychodzi
Sławekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Problem z CDP?! killjoy Przygotowania do wyjazdów 2 13.06.2014 10:56
Problem z serduchem RD 07a Belfegor Silnik, sprzęgło, skrzynia 6 16.04.2012 11:37
Mam problem Lewar Układ elektryczny i zapłonowy 48 11.03.2011 10:43
Problem z awaryjnymi (kierunkami) rufus11 Wszystko dla Afryki 4 06.06.2009 22:44


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.