![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]()
Szczerze mówiąc opona zaczyna się na prawdę starzeć po zamontowaniu jej na motocykl. Michelin przeprowadził badania, z których wynika że opona idealnie przechowywana traci w ciągu roku tyle swoich właściwości co w ciągu 3 tygodni użytkowania. Nie należy więc wpadać w panikę i między bajki należy włożyć legendy miejskie że roczna opona to leżak. Według polskich norm za oponę całkowicie nową uznaje się taką do 3 lat od daty produkcji. W handlu przyjęło się że za taką uznaje się oponę do 2 lat. Powyżej dwóch lat zazwyczaj w ofercie jest info o wieku tej opony. Oczywiście wiadomo że inaczej starzeje się opona w magazynie producenta a inaczej np u handlarza , który wozi opony po motobajzlach.
Napiszę kilka słów na temat tego dlaczego w obrocie są roczne, dwuletnie a nawet starsze opony, bo rozwalają mnie czasami pytania klientów na początku stycznia 2012 o opony z 2012 roku. Po pierwsze im bardziej popularna opona tym łatwiej trafić na świeży egzemplarz, ale nie zawsze. Opony nie są w ciągłej produkcji. Produkowana jest pewna partia i następnie linia produkcyjna jest przestawiana na inny rozmiar, model itd Kolejna partia może zostać wyprodukowana np za kilka miesięcy. Często opony produkowane są w różnych zakątkach świata i transportowane są do magazynów w Europie drogą morską. Od producenta opony trafiają do hurtowni zazwyczaj w większych partiach żeby zapewnić ich dostępność na sensownym poziomie. Zanim taka partia opon zostanie sprzedana mija trochę czasu. Czasami hurtownia przesadzi trochę z ilością i nie jest w stanie sprzedać tej dostawy przez cały sezon a dopuki tych opon się nie sprzeda, nie zamówią świeższych bo przecież tych na śmietnik nie wywalą. Często też się zdarza że producent przesadzi z produkcją i do hurtowni trafiają np roczne opony i hurtownia nie może odmówić ich przyjęcia. Tak to wygląda z "drugiej strony barykady" i powiem wam szczerze że po nocach śnią mi się czasami klienci, którzy marudzą że opona ma rok i 3 tygodnie ![]()
__________________
Hubert |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
A ja tam się cieszę, że nikt nie chce starszych opon niż 2 lata. Czasami przynajmniej można trafić coś przecenionego.
Mi nie przeszkadza że guma ma 26 miesięcy, przecież nie będe latał na niej całe lata, tylko 3-4 miesiące i śmietnik.
__________________
Pozdrawiam Michał |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
![]() Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 660
Motocykl: R1100GS, LC4
![]() Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
![]()
Jeśli chodzi o nowe oponki to jeśli kupując będę mógł zaufać, że były przechowywane w odpowiednich warunkach to nie ma problemu, żebym kupił i 3letnią. Po prostu liczę, że szosowa guma może mi starczyć na 2 lata jazdy, a nie chciałbym mieć na kołach jednak czegoś starszego niż 5 lat.
Po prostu spotkałem się już praktycznie z przypadkami, gdzie oponka z włoskami na środku i archiwalnym DOTem była po prostu twarda i niebezpieczna. Oczywiście spotkałem też przypadki wręcz przeciwne (n.p. dunlop trailmax "jodełka"), więc nie należy tematu generalizować - dlatego pisałem o konkretnych przypadkach gdzie zaobserwowałem takie zachowania. Akurat ojciec kupił moto z "nową" 9letnią gumą (metzeler, ale nie pomnę modelu - jakiś cruiserowy) na przodzie, więc nie omieszkam przetestować gdy warunki pozwolą. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Cieszyna /Strzyżów
Posty: 54
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 dzień 15 godz 43 min 3 s
|
![]()
Noto trochę się zmartwiłem tymi Heńkami bo miałem odziać na ten sezon a w planach mam Albanię i obawiam sie czy dam rade wrócić czy się nie rozpadnie i znów głowa zrobiona
![]() ![]() też tak wyje jak 09 interesuje mnie też Dunlop k360 i Metzeler enduro 2 Ostatnio edytowane przez Dzinoafro : 17.02.2012 o 14:09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
....OLEJ....
![]() Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Pniewy-Londyn
Posty: 1,337
Motocykl: RD07a
Przebieg: 6006 km
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 47 min 47 s
|
![]() Cytat:
Zakup Mitasy 07 i taka Albanie zrobisz dwa razy na tym samym komplecie ![]() Ja na swoich mam juz 10 tys km i nawet polowy nie zdarlem - to sie nazywa dlugowieczna opona! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Cieszyna /Strzyżów
Posty: 54
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 dzień 15 godz 43 min 3 s
|
![]()
Jak się spisuje 07 na mokrym asfalcie
![]() bo teraz mam 09 i na mokrym trochę ślizga |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Mefo ( Heidenau) ? | petrosbike | Hamulce, kola, opony | 26 | 06.05.2015 22:54 |
Heidenau - co o tym sądzicie | wojtek II | Hamulce, kola, opony | 20 | 10.05.2012 11:45 |
Opona HEIDENAU ??? | boryś | Hamulce, kola, opony | 5 | 14.08.2008 07:44 |