Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.05.2011, 17:58   #1
zombi


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,151
Motocykl: exc 250 2T :)
zombi jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
Domyślnie

Jak by ktoś szukał informacji o łożyskach do Transalpa RD11

Radlager vorne links
6303 17-47-14 2ZR/2RS
Radlager vorne rechts
6203 17-40-12 2RS

Radlager hinten links
6203 17-40-12 2RS
Radlager hinten rechts
6303 17-47-14 2ZR/2RS
Radlager Antrieb
Lager 6304 20-52-15 2ZR
zombi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.04.2012, 23:40   #2
Frantic
 
Frantic's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Kraków
Posty: 97
Motocykl: BMW GS 1200
Przebieg: rośnie
Frantic jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 21 godz 7 min 11 s
Domyślnie

Hej

Poniżej kilka zdjęć z wymiany łożysk przedniego koła w mojej RD04, mam nadzieje że okażą się pomocne.

Wymianę zacząłem od lewej strony, na początek wydłubujemy stary uszczelniacz



pod nim znajduje się łożysko



Obracamy koło na druga stronę, śrubokrętem pokazuje tulejkę która dystanuje od siebie oba łożyska w piaście, można ją przesuwać jak widać na kolejnym zdjęciu i dzięki temu odsłania nam się łożysko w które możemy uderzyć, ja użyłem ostro zakończonego śrubokręta do pobijania. Uderzamy w łozysko za każdym razem z innej strony by nie ukosowało się przy wychodzeniu z piasty.







Jak widać ruszyło i idzie, na początku wychodzi bardzo powoli, ale jak tylko ruszy to mamy coraz większe pole do uderzenia więc idzie łatwiej.



Po wybiciu łożyska wyciągamy też tulejke dystansową.



nowe vs. stare 1:0





Obracamy koło na drugą stronę i wydługujemy uszczelniacz od strony ślimaka prędkościomierza.



Wyciągamy podkładkę ślimaka.



Możemy już zabrać się za wybijanie łożyska, po dzięki temu że wyjeliśmy tulejkę dystansującą łozysko widać jak na dłoni, do wybicia użyłem klucza nasadowego 16-stki bo pasował bardzo dobrze w otwór piasty, 4 uderzenia i łozysko wylatuje.







Łożysko wybite, czyścimy piastę, przed montażem nowych łożysk psiknałem w ich łoża odrobinę miedzi w sprayu by ułatwić sobie lub komuś w przyszłości wymianę.



Do wbicia łożyska użyłem nasadowej 30-stki bo jej średnica jest monimalnie mniejsza niż piasty a jej kołnierz siada eleganko na zewnętrzej bieżni łożyska, stuk puk i wbijamy, uważać by się nie ukosowało.







smarujemy, zakładamy uszczelniacz, obracamy koło na drugą stronę, nie zapomnijcie włożyć tulejki.



Wbijamy łozysko, smarujemy, zakładamy uszczelniacz i gotowe

Frantic jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Łozyska kół i uszcelniaczy do 03 majo Hamulce, kola, opony 24 29.07.2019 09:23
Transalp 650 łożyska kół przdnich herni Hamulce, kola, opony 2 13.06.2012 18:55
łożyska kół Mroq Hamulce, kola, opony 19 18.09.2008 17:28
Łożyska główki ramy 7Greg Rama, zawieszenia, napęd 5 10.04.2008 09:29


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.