Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.05.2011, 13:53   #1
krzeszu
 
krzeszu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Poznań
Posty: 385
Motocykl: RD07a
Przebieg: 80000
krzeszu jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 4 godz 3 min 35 s
Domyślnie

Pany - po moim "dzwonku" odebrałem jakiś czas temu moto i przód jest kompletnie do dupy... Mam wrażenie że działa odwrotnie - wybija za mocno w dół, i kompletnie nie wybiera nierówności (czasem czuję się jak piłeczka pingpongowa). Dodam, że mam założone progresy. Poza tym mam paskudne odczucie (zwłaszcza w terenie jak jechałem z kuframi), że ruszając kierownicą szybko w lewo i prawo, wszystko działa jakby z opóźnieniem... ja w lewo, a koło dopiero po chwili (oczywiście pisze o naprawdę niewielkich opóźnieniach). Wczoraj smignąłem po dziurach i wróciłem zły jak osa, bo to nie jest moj motor! Przed dzwonkiem wszystko działało płynniej, lepiej, przyjemniej, precyzyjniej. Jak jadę teraz np po bruku, to często mam wrażenia, jakby w zawieszeniu był delikatny luz jakiś, ciągle cos popiskuje... Podobnie przy ostrzejszym hamowaniu... Czy jest mozliwość że mechaniory np odwrotnie włozyły sprężyne? Albo cos spieprzyli w zakresie zalania olejem czy cuś? Wogóle sie na tym nie znam Musze to szybko komus oddać do zrobienia, bo przyjemnośc z jazdy średnia sie zrobiła. Oczywiście na prostym asfalcie kompletnie to nie przeszkadza, ale delikatna dziura wystarczy, a trace humor... Może znacie jakaś złotą rączke z Poznania, która ogarnia temat zawieszenia afry? Do polecanego przez forum mechanika który robił mi moto już nie pojadę (odebrałem z niedziałającą blokadą kierownicy, niedolanym olejem po zmianie (zorientowałem sie po 100 km, że brakuje co najmniej poł litra - po dolaniu nie ubywa ani kropla), osłony zawieszenia przyczepione na trytytkę i czekałem prawie miesiąc...
krzeszu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2011, 17:05   #2
Dzięgiel
 
Dzięgiel's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Poznań
Posty: 130
Motocykl: RD04
Dzięgiel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 11 godz 49 min 0
Domyślnie

Siema, nie wiem u kogo robiłeś, ale ja raz byłem u mechanika na Junikowie - daj znać jeśli to ten właśnie jest kiepski bo w innym wypadku nie mam co pisać. Facet pracował w Hondzie i ponoć zna temat doskonale, innych speców konkretnie od Afry nie znam. Wymieniałeś całe zawieszenie (lagi, półki) czy obyło się bez?
Może, oczywiście nie życzę coś jest nie tak z główką ramy? Może łożyska w główce ramy poszły? Jeśli chodzi o sprężyny i oleum to bez problemu można je włożyć odwrotnie, a oleju wlać nie tyle co trzeba, lub nie tego, ale ktoś kto sie na tym zna nie powinien tego zrobić.
__________________
A challenge for those who go. A dream for those who stay behind...

Ostatnio edytowane przez Dzięgiel : 25.05.2011 o 17:11 Powód: edycja
Dzięgiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
lagi , olej


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
ilość oleju w lagach RD03 Andrzej_Gdynia Rama, zawieszenia, napęd 29 17.07.2017 08:19
[RD04] Ile oleju w lagach RD04? Poncki Rama, zawieszenia, napęd 20 25.02.2014 20:24
wymiana oleju f650 naomi_dahmer Inne - dyskusja ogólna 3 25.08.2011 16:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.