Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.05.2011, 17:15   #1
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

To po co kolega zakładał te progresy, przecież one właśnie podczas fazy hamowania są miekkciejsze niż seryjne sprężyny i bedzie bujać jak starym kutrem. Progresy to są dobre do szosówek na idealnie równe drogi

Nie wiem ile ma nalatane twoja czwóreczka ani ile ważysz ale 7,5W to dobre keidy moto jest nowe i kierownik waży 80kg.
Od 10W bym zaczął, a nie zdziwył by się gdyby na 15W bylo Ci w końcu OK. Olej układa się około 1000km po zmianie na nowy

Ostatnio edytowane przez rambo : 24.05.2011 o 17:17
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.05.2011, 18:42   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,096
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 19 godz 40 min 9 s
Domyślnie

Miałem okazję spróbować zwykłych w innych 03 i progresów u siebie i powiem że istotnie na wertepy podchodzą bardziej zwykle linniowe jednak istnieje ryzyko dobicia.
Ale też nie narzekam na swoje ( i nie zamienię na zwykłe) bo dobicie praktycznie nie możliwe ( pomijam tutaj celowe działanie) a na asfalcie przy nagłym hamowaniu lekki nurek a potem już sztywnieje.
Wszystko zależy co kto lubi , co potrzebuje, czy sam czy w 2 osoby itp .

Dzięgiel , napisz jeszcze czy te nurkowanie masz tylko początkowo a potem sztywno? Jeśli tak to wszystko OK .
Jeśli twierdzisz że przy oleju 7.5 oraz dodatkowych tulejkach 20 mm nadal za mocno nurkuje to możliwe że sprężyny masz już zmęczone.
Ewentualnie pokaż sprzęt komuś kto ma porównanie i wie jak powinien się zachowywać działający progres.

Co do oleju , jeśli wlejesz np 7.5 to niezaleznie od warunków działa jak 7.5 ..... jak wlejesz np 10 to działa jak 10 i " rozrzedzanie z wiekiem " nie ma tu nic do gadania to naturalny proces eksploatacyjny.
Jak wspomniał Rambo pojeździj trochę i wtedy ocenisz.
Jak nadal bedzie miękko to przejdź na 10 lub 12.

7.5 przy moich progresach działa dobrze i nie mam zamiaru lać gęściej niż max 8
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
lagi , olej


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
ilość oleju w lagach RD03 Andrzej_Gdynia Rama, zawieszenia, napęd 29 17.07.2017 08:19
[RD04] Ile oleju w lagach RD04? Poncki Rama, zawieszenia, napęd 20 25.02.2014 20:24
wymiana oleju f650 naomi_dahmer Inne - dyskusja ogólna 3 25.08.2011 16:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.