Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.05.2011, 20:03   #1
maher
 
maher's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: sosnowiec
Posty: 347
Motocykl: exc 530,gs500
maher jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 13 godz 8 min 42 s
Domyślnie

Na szybko zrobiłem fote mojej żle założonej czyli wypukłym do silnika widać że od zewnątrz łańcuch zjadł jej z mm a od środka nic.Łańcuch szedł po skosie i tak sobie wyrobił zębatkę.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg GOPR1108.jpg (67.7 KB, 533 wyświetleń)
Typ pliku: jpg GOPR1109.jpg (66.5 KB, 534 wyświetleń)
Typ pliku: jpg GOPR1110.jpg (70.8 KB, 528 wyświetleń)
maher jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.05.2011, 07:14   #2
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał maher Zobacz post
Na szybko zrobiłem fote mojej żle założonej czyli wypukłym do silnika widać że od zewnątrz łańcuch zjadł jej z mm a od środka nic.Łańcuch szedł po skosie i tak sobie wyrobił zębatkę.

to zębatka z kardanu ?

P.S. właśnie miałem pisać żeby założyc i tą zębatke "zwykłą" i hondowska i zmierzyć odległość grzebienia od karteru.

Znowu doświadczenie nowe.
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.05.2011, 09:04   #3
felkowski
 
felkowski's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawka
Posty: 1,483
Motocykl: RD07a
Przebieg: 66666
Galeria: Zdjęcia
felkowski jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 47 min 41 s
Domyślnie

Jeśli założysz starą nieorginalną to zmierz odległość płaszczyzny zewnetrznej zębatki suwniarką od jakiegos miejsca na silniku. Ważne żeby to była ta niewyrobiona część. Następnie załóż nową i tak samo zmierz. Płaszczyzna zęba jest ważna, a nie gumy. Jeśli wymiar jest taki sam to wszystko już wiesz. Różnica może polegać na tym że inaczej jest w oryginałach a inaczej w zamiennikach. Prawdopodobnie Podos miał na myśli oryginał mówiąc wypukłym na zewnątrz. W zamiennikach jest wypukłuy kołnierz od środka i z tąd mogą się rodzić problemy.
__________________
felkowski
sikanie z wiatrem to chodzenie na łatwizne
felkowski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.05.2011, 22:40   #4
dery
 
dery's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 605
Motocykl: KTM
Galeria: Zdjęcia
dery jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 23 godz 7 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał felkowski Zobacz post
W zamiennikach jest wypukłuy kołnierz od środka i z tąd mogą się rodzić problemy.
NIENIENIE

jak widac na obrazkach TyMoNa - kolnierz nie odsuwa zebatki od silnika - tylko trzyma okreslony dystans od zabezpieczenia, ktore to siedzi sobie w rowku.

gdyby bylo inaczej to zebatka ocierala by o silnik - a przeciez tak nie jest.

tak wiec: zamienniki - wypustem na ZEWNATRZ
oryginaly - to chyba jest oczywiste, bo zabezpieczenie pasuje tylko z jednej strony
__________________
fear is not an option.

www.facebook.com/Lataj.z.Derym


606 128 87cztery
dery jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.05.2011, 20:22   #5
Zoltan
 
Zoltan's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Chojnice/drogi Europy
Posty: 1,038
Motocykl: RD07a
Przebieg: hgw
Zoltan jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 4 godz 28 min 20 s
Domyślnie

Jest tak, że mocowanie zębatki ustala jej pozycję na wałku, i dlatego nie przejmuj się tym, co od strony silnika, tylko tym co od strony mocowania. Jak będzie tak samo w starej i nowej - znaczy, zde będzie dobrze

edit:
co zresztą Derry wyżej napisał Pomrocznośc ciemna mnie dopada, czy jak
__________________
openSUSE.org

Ostatnio edytowane przez Zoltan : 11.05.2011 o 20:24
Zoltan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.09.2012, 09:55   #6
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,725
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 22 godz 19 min 50 s
Domyślnie

Mam problem z zabezpieczeniem zębatki.
Tzn. nie wiem jak powinno być założone.

  • Zabezpieczenie jest z jednej strony sfazowane. Którą stroną je zakładamy?
  • Zabezpieczenie po założeniu na wałek (bez dokręcenia zębatki) powinno mieć luz? Chodzi mi o to czy jest tej samej szerokości co rowek na wałku?


Z góry dzięki za info.
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
zębatka zdawcza


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
zębatka zdawcza konrad1f Rama, zawieszenia, napęd 13 09.06.2009 23:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.