Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.02.2011, 21:06   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zibiano Zobacz post
Dzeju i na 150 jezdził z tyłu.....
Tak, polatałem na 150 , testowałem 130 obecnie mam 140 i pasują mi najlepiej.
150 bez sensu-porażka przy feldze 03 , 130 pasuje ale dziwnie mi się jechało dlatego póki co zostaję na 140.
Aha jest jeszcze ważny szczegół, jeśli w teren to lepiej 130 ale po twardym 140 ciekawiej jedzie.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 07.02.2011 o 22:21
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.02.2011, 21:58   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

130 lepiej kopie w terenie bo opona niższa niż 140
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.02.2011, 22:29   #3
Sławekk
 
Sławekk's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Sławekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 godz 43 min 30 s
Domyślnie

Kiedyś już było na naszym forum , że 130 w teren są lepsze od 140 ( przy AT - pozwole sobie nie zgodzić się z tym . Jeśli jest możliwość bezproblemowego założenia to raczej poszedł bym w szerszą op. w teren z odpowiednim bieżnikiem .

No chyba , że począwszy od rowerów górskich po przez sprzęt budowlany , sprzęt rolny , quady , kamazy w tajdze itp. i terenówki 4x4 wszyscy zakładają dla lansu szerokie .


..... aaa nawet w czołgach poszerzono gąsienice w czasie II wojny światowej ze względu na poprawienie ich właściwości terenowych .
Sławekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.02.2011, 22:32   #4
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Ja uważam że w teren to właśnie węższe, bo mniej opona wywija się na boki i wiekszą powierzchnią kopie. Mi sie lepiej jeździło na E-09 130 niż na E-09 140. Nie wspomne że 140 się szybciej wytarła
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.02.2011, 22:42   #5
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Sławekk , ale tu nie chodzi tylko o szrokośc opony samą w sobie ale o to na jaką felgę to zakładasz a konkretnie jaką ma szerokość.
130 na feldze 03 układa sią idealnie , 140 jeszcze może być ale 150 jest już tak zawinięta że tak naprawdę jej faktyczna szerokość oscyluje ok 130-140 ale jazda sporo gorsza.
07 ma ciut szerszą felgę i tam 140 pasuje idealnie a za to 150 już za dużo.

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Ja uważam że w teren to właśnie węższe, bo mniej opona wywija się na boki i wiekszą powierzchnią kopie.
Podobnie jest na asfalcie tylko że tam mniej zawinięta opona ma większa powierzchnię styku przy dużych pochyleniach.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2011, 07:23   #6
puntek
 
puntek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,012
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
puntek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 56 min 54 s
Domyślnie

i tu cię kolego popieram
ale moje doświadczenia to tylko asfalt na 150 ... i tragedia jest ,,, mam 4 i węższą felgę, 7 mają szerszą, co do kostek obawiam się że nie wejdzie i wahacz będzie przeszkodą, a jak już wejdzie to przy błocie klejenie tylnego koła będzie


Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Sławekk , ale tu nie chodzi tylko o szrokośc opony samą w sobie ale o to na jaką felgę to zakładasz a konkretnie jaką ma szerokość.
130 na feldze 03 układa sią idealnie , 140 jeszcze może być ale 150 jest już tak zawinięta że tak naprawdę jej faktyczna szerokość oscyluje ok 130-140 ale jazda sporo gorsza.
07 ma ciut szerszą felgę i tam 140 pasuje idealnie a za to 150 już za dużo.


Podobnie jest na asfalcie tylko że tam mniej zawinięta opona ma większa powierzchnię styku przy dużych pochyleniach.
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa
puntek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.02.2011, 22:44   #7
Sławekk
 
Sławekk's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Sławekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 godz 43 min 30 s
Domyślnie

Osobiście mam wielką ochotę przetestować 150 w 07 typowo w teren . Chodzi mi głównie o to by miała się czym odepchać na błotnistych odcinkach .


Dzieju tu się w pełni zgadzam - felga jest ograniczniem
Sławekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.02.2011, 22:51   #8
tomkow
 
tomkow's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Wrocław
Posty: 722
Motocykl: RD03
tomkow jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 10 godz 37 min 52 s
Domyślnie

..dobrze, że zima w odwrocie - zaraz skończy się to bicie piany o szerokościach, zębatkach, przełożeniach
tomkow jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Opona - help ARG Hamulce, kola, opony 9 05.08.2013 17:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.