Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.06.2008, 14:24   #1
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,714
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Opona używana po 5 latach kwalifikuje się do wymiany. Ja kupiłem również Afryke co to stała ponad rok i mimo, ze opony były niby rocznikowo jeszcze do przyjęcia, to fakt, że stały odcisnął na nich piętno. Były bardzo, ale to bardzo śliskie na mokrym asfalcie (i nie mówię o pierwszej fazie deszczu, ale w ogóle, zawsze, w dużej i małej ulewie). Na trójce ,po dodaniu gazu energicznie, zrywały przyczepność.

Pomijając kwestię ewentualnego odkształcenia opony przez dwuletni postój, poczekaj na deszczy i zobacz jak się trzyma. Nie znam tej opony i nie wiem jak się ona zachowuje na mokrym jako nówka, ale jeśli ma problemy z trakcją przy energicznym przyspieszaniu na trójce, to szukałbym nowych opon. TKC nówki oraz T63 nówka nie ma większych problemów z trakcją przy pełnym gazie na dwójce aż do odcięcia. Czuć jak opona walczy o przyczepność, ale jej nie traci i nie wpada w poślizg. Porządna opona szosowa powinna zachowywać się jeszcze lepiej (choć tutaj musze podkeślić, że szosówki nówki jeszcze nigdy nie kupiłem).


Aha, oponom nigdy nie ufaj na 100%. To tak na przyszłość . Guma gumą, ale są też plamy oleju, piasek z pobocza i potrącone zwierzęta... Śliska sprawa panie .
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.06.2008, 14:32   #2
cwajdek
 
cwajdek's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Wiktorów
Posty: 95
Motocykl: RD07a
Przebieg: 49000
Galeria: Zdjęcia
cwajdek jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 godz 32 min 53 s
Domyślnie

Taaaa,

jest problem bo dopiero zrobiłem 300 km i nie wiem jak sie ma teoria do praktyki z kładzeniem sie w zakręcie. Stąd pytanko o te opony.
Po prostu trzeba jechać ostrożnie zakładając , że jest to opona enduro a nie szosowa. Modlić się żeby jutro nie pokropiło z niebios.
A do samochodu i tak nie wsiądę.
cwajdek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.