Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.06.2010, 18:21   #1
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
I jeszcze jedna obserwacja: jak wyłącza się odbiorniki (światłą długie) na wolnych obrotach to reakcja silnika w obrotach jest widoczna. Stąd wnioskuje, że raczej regulator sam nie obciąża prądnicy na maksa cały czas tylko po obciążeniu go. Zaznaczam, że to tylko organoleptyka naoczna bez pomiarów
Ja zaobserwowałem taką sytuacje po włączeniu świateł na wolnych obrotach silnik zaczyna troszkę wolniej pracować-czytaj ma większe obciążenie.
I to na ORGINALNYM regulatorze
Więc o co chodzi
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.06.2010, 18:33   #2
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 13 godz 19 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Ja zaobserwowałem taką sytuacje po włączeniu świateł na wolnych obrotach silnik zaczyna troszkę wolniej pracować-czytaj ma większe obciążenie.
I to na ORGINALNYM regulatorze
Więc o co chodzi
siła elektromotoryczna czytaj wytwarzanie prądu (energi ) potrzebuje także energi - stad spadek obrotów

cudów nie ma

Cytat:
Sam proces regulacji niby jest jakimś tajnikiem producenta ,
ale moim zdaniem jest to regulator oparty o tą samą zasadę działania co oryginały lecz zastosowane są w nim nowoczesne elementy.
nie inaczej
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.06.2010, 19:19   #3
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Ja zaobserwowałem taką sytuacje po włączeniu świateł na wolnych obrotach silnik zaczyna troszkę wolniej pracować-czytaj ma większe obciążenie.
I to na ORGINALNYM regulatorze
Więc o co chodzi
Na niskich obrotów po włączeniu świateł napięcie spada poniżej napięcia regulatora i to dodatkowo dociąża prądnicę. To nie jest coś mówiący test.
Trzeba by utrzymywać obroty przy których napięcie bez świateł i ze światłami jest takie samo. Ale łatwiej wpiąć amperomierz
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przerobienie regulatora motomik79 Układ elektryczny i zapłonowy 14 04.05.2009 11:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.