![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#16 | |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 41 min 38 s
|
![]() Cytat:
Aku w motocyklu pracuje w systemie buforowym i pełni rolę regulatora i stabilizatora napięcia w instalacji. Sam regulator napięcia w motocyklu potrzebuje zazwyczaj napięcia od strony akumulatora do prawidłowej pracy. Są takie regulatory które bez tego napięcia nie działają wcale lub działają nieprawidłowo i nie maja wydajności prądowej co by wyjaśniało nieprawidłowe zasilanie instalacji przy padniętym akumulatorze. Pad akumulatora może wynikać z kilku przyczyn : -> częstą przyczyną jest tzw "puszczenie celi" czyli pękniecie połączenia między celami połączonymi szeregowo Objawy -> Przy pracy jałowej -> Napięcie jest prawidłowe Przy ładowaniu -> Napięcie szybko osiąga poziom prawidłowy , mały pobierany prąd z ładowarki. Przy rozładowaniu -> Przy małych obciążeniach typu zapłon , żarówki małe spadki napięcia aku zachowuje się normalnie przy dużych obciążeniach rzędu 100W i więcej spore spadki napięcia , brak wydajności prądowej. -> zasiarczenie , następuje dość szybko po głębokim rozładowaniu akumulatora , akumulator po dłuższym postoju w pełnym rozładowaniu ulega zniszczeniu.Nowoczesne akumulatory są w pewnym stopniu odporniejsze niz te z przed 20 lat , ale producentom nie spieszno wprowadzać dalsze unowocześnienia. Objawy -> Przy pracy jałowej -> Brak odpowiedniego napięcia ( zazwyczaj poniżej 5V ) Przy ładowaniu -> Brak oznak przepływu prądu , akumulator ma dużą rezystancję wewnętrzna i nie pobiera prądu. Przy rozładowaniu -> Bardzo mała wydajność prądowa. -> Zużycie Objawy -> Przy pracy jałowej -> Napięcie jest prawidłowe Przy ładowaniu -> Napięcie szybko osiąga poziom prawidłowy , mały pobierany prąd z ładowarki. Przy rozładowaniu -> Radykalny spadek wydajności prądowej , ale jest ona większa w przypadku tzw. "puszczenia celi" Teraz postaram się odpowiedzieć na Quiz ad 1 - w wielkim uproszczeniu prawda ad 2 - w wielkim uproszczeniu prawda , ale wszystkie "szarpnięcia" prądowe są pobierane z akumulatora ponieważ przy jednoczesnym włączaniu kilku odbiorników można przekroczyć maksymalną wydajność prądowa regulatora. W takim właśnie przypadku uszkodzenie akumulatora takie jak " puszczenie celi " doprowadzi do zachwiania napięcia w instalacji ponieważ akumulator nie ma wydajności prądowej a regulator nie daje rady bo pracuje w trybie przeciążenia.Mogą wtedy wystąpić duże wahania napięcia , uszkodzenie regulatora , modułu CDI , spalenie żarówek itp. ad 3 - tu jest mała sprzeczność ponieważ to że aku nie da rady z rozrusznikiem to pchając motocykl pompa paliwa będzie działać o ile ktoś nie zakatował wcześniej aku do końca.Odpowiednio długo pchając pompa napompuje paliwo i moto odpali. ad 4 - jeżeli kierownik wie jak działa silnik i nie będzie palił z jedynki przy 50km/h na zaciąg to prawda. ad 5 - na to nie odpowiem bo mi się nie chce ![]() " puszczenie celi " to nazwa własna , proszę nie sugerować się za bardzo moim opisem , nie pisać książek oraz nie kopiować ![]()
__________________
END of TRANSMISSION |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Niskie ładowanie. | Zet Johny | Układ elektryczny i zapłonowy | 29 | 01.08.2014 13:10 |
Obroty a ładowanie | Michal | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 03.11.2010 23:35 |
Dodatkowy osprzęt, a prąd. | jorge | Układ elektryczny i zapłonowy | 4 | 10.05.2010 15:43 |