Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 26.05.2010, 22:46   #16
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 41 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
Mały Quiz

1. Aku jest potrzebne do rozruchu (w tym pompy) i po odpaleniu - prąd z prądnicy zasila wszystko co trzeba i aku jest tylko magazynem prądu. NIe jest potrzebny do jazdy. Prawda czy Fałsz?

2. Po odpaleniu - prąd z prądnicy zasila wszystko co trzeba w tym wentylatory - a ich praca nie wymaga dodatkowego zasilania z aku. Prawda czy Fałsz?

3. Z akumulatorem ktory nie jest wstanie zakrecić rozrusznikiem zapalisz tylko na pych o ile gazniki sa napelnione benzyną gdzyż pompa bez prądu nie napompuje paliwa. Prawda czy Fałsz?

4. Odpalanie na pych w żadnym stopniu nie szkodzi rozrządowi motocykla Honda Africa Twin. Prawda czy Fałsz?

5. Przerywanie pracy silnika przy uszkodzonym akumulatorze wynika z braku paliwa w gazniku a nie braku prądu. Prawda czy fałsz?
Moim zdaniem na pytania z części elektrycznej nie da się jednoznacznie odpowiedzieć Prawda lub Fałsz.
Aku w motocyklu pracuje w systemie buforowym i pełni rolę regulatora i stabilizatora napięcia w instalacji.
Sam regulator napięcia w motocyklu potrzebuje zazwyczaj napięcia od strony akumulatora do prawidłowej pracy.
Są takie regulatory które bez tego napięcia nie działają wcale lub działają nieprawidłowo i nie maja wydajności prądowej
co by wyjaśniało nieprawidłowe zasilanie instalacji przy padniętym akumulatorze.
Pad akumulatora może wynikać z kilku przyczyn :

-> częstą przyczyną jest tzw "puszczenie celi" czyli pękniecie połączenia między celami połączonymi szeregowo
Objawy ->
Przy pracy jałowej -> Napięcie jest prawidłowe
Przy ładowaniu -> Napięcie szybko osiąga poziom prawidłowy , mały pobierany prąd z ładowarki.
Przy rozładowaniu -> Przy małych obciążeniach typu zapłon , żarówki małe spadki napięcia aku zachowuje się normalnie
przy dużych obciążeniach rzędu 100W i więcej spore spadki napięcia , brak wydajności prądowej.

-> zasiarczenie , następuje dość szybko po głębokim rozładowaniu akumulatora , akumulator po dłuższym postoju w pełnym rozładowaniu
ulega zniszczeniu.Nowoczesne akumulatory są w pewnym stopniu odporniejsze niz te z przed 20 lat , ale producentom nie spieszno wprowadzać
dalsze unowocześnienia.
Objawy ->
Przy pracy jałowej -> Brak odpowiedniego napięcia ( zazwyczaj poniżej 5V )
Przy ładowaniu -> Brak oznak przepływu prądu , akumulator ma dużą rezystancję wewnętrzna i nie pobiera prądu.
Przy rozładowaniu -> Bardzo mała wydajność prądowa.

-> Zużycie
Objawy ->
Przy pracy jałowej -> Napięcie jest prawidłowe
Przy ładowaniu -> Napięcie szybko osiąga poziom prawidłowy , mały pobierany prąd z ładowarki.
Przy rozładowaniu -> Radykalny spadek wydajności prądowej , ale jest ona większa w przypadku tzw. "puszczenia celi"

Teraz postaram się odpowiedzieć na Quiz

ad 1 - w wielkim uproszczeniu prawda

ad 2 - w wielkim uproszczeniu prawda , ale wszystkie "szarpnięcia" prądowe są pobierane z akumulatora ponieważ
przy jednoczesnym włączaniu kilku odbiorników można przekroczyć maksymalną wydajność prądowa regulatora.
W takim właśnie przypadku uszkodzenie akumulatora takie jak " puszczenie celi " doprowadzi do zachwiania
napięcia w instalacji ponieważ akumulator nie ma wydajności prądowej a regulator nie daje rady bo pracuje
w trybie przeciążenia.Mogą wtedy wystąpić duże wahania napięcia , uszkodzenie regulatora , modułu CDI , spalenie żarówek itp.

ad 3 - tu jest mała sprzeczność ponieważ to że aku nie da rady z rozrusznikiem to pchając motocykl pompa paliwa będzie działać
o ile ktoś nie zakatował wcześniej aku do końca.Odpowiednio długo pchając pompa napompuje paliwo i moto odpali.

ad 4 - jeżeli kierownik wie jak działa silnik i nie będzie palił z jedynki przy 50km/h na zaciąg to prawda.

ad 5 - na to nie odpowiem bo mi się nie chce , patrz ad 2

" puszczenie celi " to nazwa własna , proszę nie sugerować się za bardzo moim opisem , nie pisać książek oraz nie kopiować
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Niskie ładowanie. Zet Johny Układ elektryczny i zapłonowy 29 01.08.2014 13:10
Obroty a ładowanie Michal Układ elektryczny i zapłonowy 17 03.11.2010 23:35
Dodatkowy osprzęt, a prąd. jorge Układ elektryczny i zapłonowy 4 10.05.2010 15:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.