![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]() Cytat:
Na boczny wiatr trzeba po prostu reagować przeciwskrętem ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
tip top
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa / Kraków
Posty: 399
Motocykl: RD07a
![]() Online: 2 dni 1 godz 55 min 55 s
|
![]() Cytat:
Przejechałem kiedyś szwedzkie Skone wzdłóż wybrzeża i miałem cały czas wiatr z lewej. Trzeba tylko mysleć jak sie wjeżdża w osłonięte drzewami "tunele", wyprzedza samochody i wyjeżdża z lasu. Pochylenie motocykla w kierunku wiatru załatwia sprawę a przesunięcie motocykla nie jest związane z poślizgiem koła ( gdyby straciło przyczepność to skończylo by się to glebą ) tylko działaniem wypadkowej wiatru pozornego i rzeczywistego działającego na powierzchnie boczną motocykla i kierowcy. Na skandynawskich asfaltach trzyma nawet łysa opona tylko niestety znika w tempie zastraszającym. Pozdrawiam Spławik
__________________
Ci sono mari e ci sono colline che voglio rivedere Znam Bajrasza. I no Bayrash ( ang ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]()
Spławiku a jak przechylamy motocykl w kierunku wiatru
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
tip top
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa / Kraków
Posty: 399
Motocykl: RD07a
![]() Online: 2 dni 1 godz 55 min 55 s
|
![]()
Hubert, ja jestem fanatykiem przeciwskrętu i zgadzam sie z Tobą, że samo przechylenie to właśnie ten manewr
![]() Ale jadąc z bocznym wiatrem musimy jeszcze kontrolować zakręty, wyprzedzać, zmieniać pas... czyli skręcać. Podsumowując: aby pochylić motocykl przeciwskręt ( jak do każdego "wytrącenia" motocykla z równowagi ) ale sama jazda po prostej to po prostu zrównoważenie dodatkowej siły bocznej zwiazanej z działeniem wiatru. Jak ją zrównoważyć? Przesuwając środek ciężkości ukladu motocykl-kierowca poza linie toru jazdy. Czy robię to stosując przeciwskręt? Hmmm... Nie wiem... ![]() W każdym razie przeciwskręt RULEZ i każdy kto jeżdzi nim świadomie to miód na moje serce.... Hubert ![]() ![]() ![]()
__________________
Ci sono mari e ci sono colline che voglio rivedere Znam Bajrasza. I no Bayrash ( ang ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 687
Motocykl: RD07a
![]() Online: 12 godz 42 min 27 s
|
![]() Cytat:
ano tę siłę równoważymy przeciwskrętem, tak jak byśmy próbowali delikatnie skręcić w kierunku wiatru. Ponieważ wiatr nas pcha nie będziemy skręcać siły pozostaną w równowadze mimo, że motocykl będzie pochylony ![]() co do uślizgów koła to sprawa nieco dziwna. Ostatnio ganiałem na mazurki z prędkością około 150 kmh przy dość silnych podmuchach wiatru i nie miałem takich jazd ... coś musi być nie tak. Sprawdź jeszcze może czy nie masz luzów na łożyskach przedniego koła, to co prawda objawia się bardziej wężykowaniem motocykla niż uślizgami, ale może inaczej to odbierasz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
doradzcie prosze | elaela | Wszystko dla Afrykańczyka | 30 | 13.11.2016 02:02 |