Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.06.2008, 08:45   #1
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomasz_1006 Zobacz post
Witam ponownie
Juz pisalem o moim malym problemie z przesowaniem przodu podczas jazdy w silny boczny wiatr
Zaraz zaraz jak to przesuwa ci przód przy bocznym wietrze ? Chyba nie chcesz powiedzieć że opona dostaje uślizgu ?

Na boczny wiatr trzeba po prostu reagować przeciwskrętem ...
hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2008, 18:48   #2
DrSpławik
tip top
 
DrSpławik's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa / Kraków
Posty: 399
Motocykl: RD07a
DrSpławik jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 1 godz 55 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał hubert Zobacz post
Zaraz zaraz jak to przesuwa ci przód przy bocznym wietrze ? Chyba nie chcesz powiedzieć że opona dostaje uślizgu ?

Na boczny wiatr trzeba po prostu reagować przeciwskrętem ...
Hubert mam nadzieje, że miałeś na myśli przeciwpochylenie. Nie wyobrażam sobie jazdy z ciągłym przeciwskrętem ( no chyba, że w kółko... )
Przejechałem kiedyś szwedzkie Skone wzdłóż wybrzeża i miałem cały czas wiatr z lewej. Trzeba tylko mysleć jak sie wjeżdża w osłonięte drzewami "tunele", wyprzedza samochody i wyjeżdża z lasu. Pochylenie motocykla w kierunku wiatru załatwia sprawę a przesunięcie motocykla nie jest związane z poślizgiem koła ( gdyby straciło przyczepność to skończylo by się to glebą ) tylko działaniem wypadkowej wiatru pozornego i rzeczywistego działającego na powierzchnie boczną motocykla i kierowcy.
Na skandynawskich asfaltach trzyma nawet łysa opona tylko niestety znika w tempie zastraszającym.
Pozdrawiam Spławik
__________________


Ci sono mari e ci sono colline che voglio rivedere

Znam Bajrasza.
I no Bayrash ( ang )
DrSpławik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2008, 00:58   #3
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Spławiku a jak przechylamy motocykl w kierunku wiatru Przeciwskrętem
hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2008, 09:09   #4
DrSpławik
tip top
 
DrSpławik's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa / Kraków
Posty: 399
Motocykl: RD07a
DrSpławik jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 1 godz 55 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał hubert Zobacz post
Spławiku a jak przechylamy motocykl w kierunku wiatru Przeciwskrętem
Hubert, ja jestem fanatykiem przeciwskrętu i zgadzam sie z Tobą, że samo przechylenie to właśnie ten manewr
Ale jadąc z bocznym wiatrem musimy jeszcze kontrolować zakręty, wyprzedzać, zmieniać pas... czyli skręcać.
Podsumowując: aby pochylić motocykl przeciwskręt ( jak do każdego "wytrącenia" motocykla z równowagi ) ale sama jazda po prostej to po prostu zrównoważenie dodatkowej siły bocznej zwiazanej z działeniem wiatru. Jak ją zrównoważyć? Przesuwając środek ciężkości ukladu motocykl-kierowca poza linie toru jazdy. Czy robię to stosując przeciwskręt? Hmmm... Nie wiem... ale jak bedzie wialo na Ukrainie to sobie przeanalizuję.
W każdym razie przeciwskręt RULEZ i każdy kto jeżdzi nim świadomie to miód na moje serce....
Hubert
__________________


Ci sono mari e ci sono colline che voglio rivedere

Znam Bajrasza.
I no Bayrash ( ang )
DrSpławik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.06.2008, 20:57   #5
Marcin SF
 
Marcin SF's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 687
Motocykl: RD07a
Marcin SF jest na dystyngowanej drodze
Online: 12 godz 42 min 27 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał DrSpławik Zobacz post
Hubert, ja jestem fanatykiem przeciwskrętu i zgadzam sie z Tobą, że samo przechylenie to właśnie ten manewr
Ale jadąc z bocznym wiatrem musimy jeszcze kontrolować zakręty, wyprzedzać, zmieniać pas... czyli skręcać.
Podsumowując: aby pochylić motocykl przeciwskręt ( jak do każdego "wytrącenia" motocykla z równowagi ) ale sama jazda po prostej to po prostu zrównoważenie dodatkowej siły bocznej zwiazanej z działeniem wiatru. Jak ją zrównoważyć?

ano tę siłę równoważymy przeciwskrętem, tak jak byśmy próbowali delikatnie skręcić w kierunku wiatru. Ponieważ wiatr nas pcha nie będziemy skręcać siły pozostaną w równowadze mimo, że motocykl będzie pochylony

co do uślizgów koła to sprawa nieco dziwna. Ostatnio ganiałem na mazurki z prędkością około 150 kmh przy dość silnych podmuchach wiatru i nie miałem takich jazd ... coś musi być nie tak. Sprawdź jeszcze może czy nie masz luzów na łożyskach przedniego koła, to co prawda objawia się bardziej wężykowaniem motocykla niż uślizgami, ale może inaczej to odbierasz
Marcin SF jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
doradzcie prosze elaela Wszystko dla Afrykańczyka 30 13.11.2016 02:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.