![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]() jestem po wymianie czujnika wczoraj. no nie zastal ![]() nowy jest zaokraglony na koncu i ma jakis 4mm a ten ktory wykrecilem mial starta powierzchnie czolowa na plasko. jakby tego bylo malo nie dzialal w ogole... dla potomnych dodam ze do calej zabawy beda potrzebne klucz nasadowy 14mm do odkrecenia gmola /bez tego nie wyjmiemy obudowy zebatki/, 13mm do odrecenia dolnego mocowania michy /bez lekkiego zgwalcenia jej w dol nie damy rady odkrecic dolnego mocowania obudowy zebatki zdawczej/ nasadka 8mm na cienkim sztyfcie 1/4 cala /dolne i gorne mocowanie obudowy zebatki/. skoro juz tam jestesmy warto sie przyjrzec z bliska wielowypustowi walka zdawczego. watek byl juz walkowany na forum. jak juz mamy wszystko na wierzchu to odlaczamy przewod od czujnika i wlaczamy zaplon. dolaczamy przewod w dowolnym miejscu do masy - jesli kontrolka sie zaswieci to mamy walniety czujnik. jasli nie to mamy walniete cos jeszcze ![]() kluczem nasadowym 14mm na przedluzce odkrecamy czujnik i wkrecamy nowy nie zapominajac o nowej podkladce uszczelniajacej. skladamy wszystko zusammen do qpy i napawamy galki oczne pieknym zielonym swiatlem niedzialajacej do tej pory kontrolki ![]() ![]() sorry za jakosc foty ale nie mam aparatu. niemniej widac o co chodzi z tymi czujnikami starym i nowym: http://picasaweb.google.pl/matjaswro...33509658422642
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 11.06.2008 o 10:16 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Amator podwórkowy
![]() Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 994
Motocykl: exRD04 '92, obecnie RD07A '98
Przebieg: >55kkm
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 4 godz 19 min 2 s
|
![]()
Odkurzę nieco ten watek. Jak widzę kolega matjas trochę się narozkręcał aby wymienić ten czujnik. Nie wiem jaki typ Africi miałeś/masz. W RD04 z gmolami GIVI kompletnie nic nie trzeba odkręcać. Wystarczy nasadowy klucz nr 14 na przedłużce i to wszystko. Motocykl oparty z lekkim przechyłem na prawą burtę, ściągnięcie wtyczki z gumowym kapturkiem, odkręcenie starego czujnika, wkręcenie nowego, założenie wtyczki i... piękne zielone światełko na desce mówiące o biegu neutralnym. 5 minut oglądania, 3 minuty pracy i spora doza satysfakcji gotowa.
Miejśce umieszczenia czujnika. Jak widać nic nie trzeba demontować aby się do niego dobrać. ![]() Nieco inne,dokładniejsze ujecie. Zaraz po wkręceniu nowego. ![]() A tu porównanie. Wg katalogu Hondy stara wersja czujnika została zamieniona nową. Widać minimalne różnice wizualne. Pasować, pasuje a najważniejsze że działa. ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez diverek : 16.03.2010 o 22:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Bielsk Podlaski
Posty: 156
Motocykl: AT RD07a
![]() Online: 2 tygodni 5 dni 8 godz 21 min 50 s
|
![]()
Nie zakładając nowego tematu chciałbym prosić o podpowiedź w temacie. Kontrolka biegu neutralnego po wciśnięciu biegu oraz przy zmianie biegów nie gaśnie, ciągle się świeci. Czujnik ? W motocyklu wcześniej przemyłem kontaktem wszystkie elektryczne kostki - piny oraz była wymieniana zębatka zdawcza, która jest w pobliżu.
|
![]() |
![]() |