Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.02.2010, 20:27   #1
duzy79
 
duzy79's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Ustroń
Posty: 237
Motocykl: RD07a
Przebieg: 95000
duzy79 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 23 godz 10 min 45 s
Domyślnie

A, i wymyśliłem sobie jeszcze jedno tym razem rozwiązanie jest czysto mechaniczne.
A mianowicie, wielu z kolegów na tym forum wypowiadało się że jeżdżą na grawitacji (czyli bez pompowania paliwa). Skoro jeżdżą to musi to starczać na kilka kilometrów.
I tak sobie pomyślałem, żeby dodatkowym przewodem ominąć na trójnikach pompę paliwa.
Na tym przewodzie zamontować zawór zwrotny.
Ciśnienie z baku powinno grawitacyjnie "lać się" do gaźników, a dopiero jak ciśnienie spadnie, czyli obniży się poziom paliwa w baku włączałaby się pompa. Jeżeli powiedzmy grawitacyjnie przelała by się połowa paliwa z baku to powinno to wydłużyć żywotność pompy dwukrotnie - i nie chodzi tu tylko o styki ale o całą pompe, która przecież też wieczna nie jest.
Oczywiście im częściej tankowalibyśmy paliwo tym zużycie pompy byłoby mniejsze.
Pytanie do tych którzy jeździli na grawitacji - ile tankowali litrów jak moto już się zatrzymywało?
Podejrzewam że pomysł ma jakieś minusy których ja nie widzę, ale jak to mówi mój znajomy "od próby zależy"

Widzisz Lepi to nie o szczędność mi chodzi tylko o kolejny pomysł.
Jak to pisał R2D2 "co dwie głowy to nie jedna"
W dodatku do tyrystora nie trzeba wykonywać płytki - to gotowy produkt, który podłączasz jak przekaźnik (chyba)
Usłyszałem coś i pomyślałem ze zapytam kogoś kto może próbował coś takiego.
Może pomysł jest z góry skazany na niepowodzenie - lepiej uczyć się na błędach innych ;-)

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 01.03.2013 o 11:49
duzy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.03.2010, 07:31   #2
bouli
 
bouli's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: نيسا Nysa
Posty: 287
Motocykl: CRF1000
Przebieg: rośnie
bouli jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 19 godz 52 min 56 s
Domyślnie

Ja dopiero kupiłem od niemca RD04 z uszkodzoną pompą. Niemiec powiedział, że przejechał na podciśnieniu 5 tyś. km i bez uwag.Pilnował tylko żeby nie było poniżej oko,lo 2 litrów paliwa. ja tego jeszcze nie sprawdziłem osobiście. Faktycznie jest ona odłaczona i jest zrobione obejście. Pompa zakurzona. Może faktycznie tyle zrobił. Dodaje, że pali od strzała tylko na początku trochę strzela na ssaniu a jak się rozgrzeje to jest OK.

- Czy jazda na podcisnieniu może cos uszkodzić czy tylko trzeba uważać na ilość paliwa bo gdy bedzie mało to bedzie przerywac lub zgasnie.

Spróbuje zamontowac wymienić miedziany przepalony styk z pompy na,z fiat 126p apartu zapłonowego gdzie jest mloteczek i kowadełko nie wiem czy ktoś juz to robił. Przypuszczam, że bedzie pasował jak zrobie dam znać czy ustrojstwo działa.

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 01.03.2013 o 11:56
bouli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przeróbka pompy paliwa bez przekaźnika, 2 elementy, działa :) pekos1988 Uklad paliwowy i wydechowy 23 19.03.2013 21:26
O-ring pompy paliwa banditos Uklad paliwowy i wydechowy 1 26.03.2011 12:05
czy to przekaźnik pompy paliwa? MChmiel Układ elektryczny i zapłonowy 4 04.05.2010 22:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.