![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
![]() Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
|
![]()
Ramires, moje zdane jest takie: wydajniejsza pompa = dodatkowa chłodnica. Pompa oryginalna = nie ryzykować i nie kombinować na zdrowym silniku.
Tu już wspomniał mój przedmówca o silniku UAZa, którego też miałem. Po otwarciu chłodnicy oleju ciśnienie znacznie spadało. Zrobiła mi się też dziura w wężu gumowym i wciągu 2-3 minut wysikało mi prawie pięć litrów oleju. Dotatkowo dochodzi też sprawa smarowania o której też już wspomniano. Zanim przez taki układ przewali się olej po dłuższym staniu to silnik zacznie pracować na półsucho. W sumie rozwiazaiem jest zastosowanie zaworka a nawet dwóch jednokierunkowych na tym nowym układzie, by ulej nie cofał się. Ja bym się skupił na wydajniejszym chłodzeniu cieczy, a olej zalał jakiś markowy syntetyk gęsty w wysokiej temp. np. Agip 10W60.
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Różnice - chłodnica oleju i wody RD04. | krzysiek_m | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 10 | 17.06.2012 22:47 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 21:14 |