![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
Zarejestrowany: Oct 2015
Miasto: Crewkerne
Posty: 12
Motocykl: RD03
![]() Online: 15 godz 38 min 23 s
|
![]()
Trochę odgrzeję.
Ponieważ jestem w zasadzie nowym urzytkownikiem sprzętu z takim silnikiem jak w AT i nie mam doświadczenia w osłuchaniu się jego normalnych odgłosów pracy a jedynie konkurencji ![]() Ponieważ w w/z z tym mam pewne wątpiwości to może coś podpowiecie. Otóż, silnik w jakiś dziwny dla mnie sposób stuka. Nieśmiało tylko dodam że gdyby tak stukał silnik V2 suzuki to niechybnie zapadłby wyrok że już mu piździec i pora zbierać walutę na nowy. Otóż mój V2 suzy po przebiegu coś koło 80 tys wogóle nie stuka. Za to Honda która niedawno złożyłem a która ma przebiegu zaledwie 12 tys mil wydaje z siebie odglos który najpierw zidentyfikował mi się jako nadmierny luz pary tłok-cylinder. Ponieważ ten dźwięk najchętniej występuje po wzroście obciążenia i czasami pozostaje po wypięciu biegu zacząłem szukać przyczyny innej. Żródło dźwięku starałem się wysłuchać ale bez większego sukcesu. sprawia wrażenie że jest >wszędzie < w silniku. To zaś naprowadziło mnie na ślad że być może sprzęgło, mechanizm przeciwstrząsowy czy byc może łożysko główne sprzęgła. No i przeczytałem ten wątek na koniec. Podstawowe pytanie zatem: Czy w silniku znanym wam z AT po przebiegu ok 20 tys kilometrów może wystąpić >feler< ? Który zgarabie zlikwidował zipo podając przy tym wyczerpujący opis kuracji. Co innego ew. może być źródłem głuchego odgłosu w tym silniku? Składając silnik przyznam się bez bicia że nie grzebałem w sprzęgle ani skrzyni biegów. Legenda że to Honda zrobiła swoje. Obawiam się jednak że mogłem ulec ułudzie. Wykluczam natomiast że wali któraś z panewek, czop tłoka itp.... Bo to sprawdzałem. Luzy serwisowe pary tłok cylinder również są w normie chociaż różne dla przedniego i tylnego cylindra. Na przodzie jest luz średni 0.015 a na tylnym 0.025. Uwzględniając na niekorzyść ew. błędy pomiarowe luz może być co najwyżej o 0.005 powiększony. A więc w dalszym ciągu w limicie serwisowym dla obu cylindrów. ed. Dodam na wszelki wypadek że: żadnych opiłków w oleju nie ma. Odgłosy ze strony wału wykluczone (bo chodzi o Hondę Revere) ponieważ >dźwięk< jest synchroniczny z pracą silnika. Luzy zaworowe w normnie. Możliwość że odgłos z otoczenia ![]() Ostatnio edytowane przez Rozkosmany : 29.10.2015 o 19:15 |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kat 990 sprzęgło | Pawel_z_Jasla | KTM | 29 | 30.04.2020 14:08 |
Jęczące sprzęgło | krzeszu | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 3 | 21.07.2016 12:38 |
Sprzęgło | vinc18 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 02.01.2014 15:33 |
Ślizga się sprzęgło. | JarekAT | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 15 | 20.09.2008 19:59 |
Dziwne sprzegło | R2D2 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 11 | 20.08.2008 19:57 |