![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#10 |
Administrator
![]() |
![]()
Pałeł , coraz bardziej przestaję wierzyć w nadruki , no chyba że sprawdzę sam
![]() Podczas ładowania zawsze podpinam kontrolę napięcia i prądu gdy urządzenie tego fabrycznie nie posiada. Mała ładowarka taka 4-5A faktycznie ograniczy prąd poniżej 1A ale większa 8-10 jak się spotkałem już nie bardzo schodzi tak nisko. Ale może ktoś pożyczy na parę dni cteka to się przekonamy czy to cudo czy tylko migające kontrolki. Co do 15.8V po testach nabrałem nieco wątpliwości , zwłaszcza że pewna automatyczna ładowarka (8A) w tym trybie gotowała akumulator przez ponad 6 godzin. Wiesz zapewne jaki był skutek końcowy? Z całą pewnością nie pozytywny. Ja tym napięciem sterowałem z laboratoryjnego, pod kontrolą i krótko. Żal mi było masy czynnej , słyszałem jak się odrywa i spada na dno ....akumulatora. Jeszcze słówko , dobry sprawny akumulator stawi prądowi opór i zmniejszy pobór prądu , ale nieco słabszy już sobie z tym nie będzie radził i wtedy takie 16V i 1.5A będzie pompowane. Może to i raz w roku pomoże ale skoro automat decyduje to i może za każdym razem sobie to robić. No chyba że chcemy wygotować elektrolit. Czekam na cteka , jak by ktoś chciał wypożyczyć na parę dni.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
1 kask - kilka nazw | bouli | Kaski | 3 | 30.04.2015 17:47 |
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach | flippy | Przygotowania do wyjazdów | 4 | 22.08.2014 23:28 |