Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 21.06.2010, 08:18   #11
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 30 min 9 s
Domyślnie

Niejako czuję się wywołany do tablicy , bo miałem ten regler na testach elektrycznych u siebie.

Dodam że testowałem regulator pod kontem trzymania zakresu napięciowego na wyjściu oraz wydajności prądowej.
Testowałem go miernikiem z funkcją True RMS , FLUKE 867B.
Mierzone wartości były wartościami skutecznymi.
Obciążenie sztuczne ,rezystor nastawny precyzyjny 0,5KW
Obciążenie zadawane ok 350W

Więc jeżeli chodzi o pływanie napięcia to regulator trochę wolno reaguje na skoki obciążenia.
Proces regulacji jest na tyle wolny że możliwe jest zobaczenie tego na świecącej żarówce.
Nie zaobserwowałem żadnych anomalii mogących wpłynąć negatywnie na akumulator.
Co do wpływu na generator to nie wiem bo nie miałem podczas testów sąd prądowych do oscyloskopu.

Sam proces regulacji niby jest jakimś tajnikiem producenta ,
ale moim zdaniem jest to regulator oparty o tą samą zasadę działania co oryginały lecz zastosowane są w nim nowoczesne elementy.

Napiszę to jeszcze raz ale już ostatni.
1- Jedynym rozwiązaniem na prostą i tanią regulację napięcia w układzie generatora trójfazowego jest metoda "zwarciowa" .
2- można by też zrobić regulator impulsowy ( dzisiejsza elektronika już na to pozwala ) niestety cena to pierdylion złotych ,
a i zawodność może być większa.
3- Nadmiar energii z generatora trzeba gdzieś wytracić wiec :
- w rozwiązaniu oryginalnym ( tracimy przede wszystkim w reglerze i przewodach doprowadzających prąd
z generatora do reglera oraz oryginalnej kostce ) Każdy mili-Ohm w szeregu z fazą daje nam straty co objawia się wydzielaniem ciepełka.
Mogą one stać się tak duże ( zaśniedziała kostka ) że np. kostka postanowi odpłynąć.
- w rozwiązaniu nieoryginalnym np. wymienione przewody na grubsze ,
regler na wersję np z IGBT który ma kilkanaście razy mniejszą rezystancję złącz zwierających niż oryginał .
Moc będzie odkładać się w większości na stojanie generatora przez co będzie mu cieplej.

Z powodu że generator pracuje w oliwie i tak temperatura robocza wynosi ok 100 Stopni Celsjusza. Oliwa chłodzi uzwojenia i generator żyje tak czy siak swoje.
Najszybciej ubija go spalenie się kostki i/lub zwarcia na fazach. Znacznie rzadziej zdarza się padniecie samo z siebie ,a niejednokrotnie jest ono podyktowane zmęczeniem termicznym żywicy w której są zalane uzwojenia.

Reasumując :

Regulator od RAFWRO jest prawdopodobnie wykonany w technologii MOSFET lub IGBT a nie tyrystorowej i dzięki temu nie wydziela tyle ciepła.
Cudów nie ma , moc musi się gdzieś wydzielać i jak nie w instalacji i reglerze to na stojanie.
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przerobienie regulatora motomik79 Układ elektryczny i zapłonowy 14 04.05.2009 11:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.