| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#11 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Aug 2012 
				Miasto: Toruń 
					
				
				
					Posty: 1,340
				 
Motocykl: LC8 SuperEnduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 23 godz 14 min 19 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#12 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Kraków 
					
				
				
					Posty: 219
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: 106000 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 3 dni 33 min 34 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			ja rowniez poprosze, zebym nie musial omijac kaluz: at.pawel@gmail.com
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#13 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2010 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 2,922
				 
Motocykl: RD04 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 1 tydzień 5 dni 29 min 10 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dzieju wstaw na forum , będzie dla potomnych. 
		
		
		
		
		
		
			Ja w sumie też bardzo ciekawy jestem. 
				__________________ 
		
		
		
		
	WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica TwinRD04>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S>890AdventureR  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#14 | 
| 
			
			 mistrzu 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 1,962
				 
Motocykl: RD03 
Przebieg: ? 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Gąbkowy można kupić od quada suzuki ltz 400 i podpasować - po obcięciu papieru filtrującego do org filtra. Niestety moje testy w piachu zakończyły się źle - piach przylepiał się do nasączonej gąbki i zapychał filtr. Do tego stopnia że był problem wyjechać z piaskownicy. Z papierowym filtrem piach zbierał się na dnie filtra i moto nie stawało. Po wyjechaniu z piachu można było wysypać piach z filtra i jechać dalej.   
		
		
		
		
		
		
			Z moich dawnych testów - Bez modyfikacji dolotu - gąbkowy filtr nie sprawdza się na piachy w afryce - choć w krzaczorach są tylko gąbki... 
				__________________ 
		
		
		
		
	Enduro i ADV  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#15 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Aug 2012 
				Miasto: Toruń 
					
				
				
					Posty: 1,340
				 
Motocykl: LC8 SuperEnduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 23 godz 14 min 19 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czy zasłonięty dolot przez jakąś tkaninę jak rajstopa zaburzy pracę silnika?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#17 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jak Motormaniak napisał, każdy filtr ma zalety i wady w zależności gdzie użytkujemy . 
		
		
		
		
		
		
			papier : plusy- dobrze filtruje , radzi sobie z suchym brudem/kurzem . minusy - chłonie wilgoć nawet stojąc w wilgotnym pomieszczeniu , po zalaniu na śmietnik , po zapchaniu też dalej nie pojedzie , możliwość trafienia na kiepski papier ( mi się zapchały jeden po 4500km drugi po 1500km i nie były nigdy utopione ani celowo eksploatowane w ciężkich warunkach) . K&N : plusy- ma luźny przelot , dynamika przyspieszania ( może być zależna od ustawień gaźnika) , odporność na wodę względem papieru , przebieg . minusy- prawie nic nie filtruje , trzeba psikać dedykowanymi preparatami do zmywania i do nasączania , cena . gąbka: plusy- 15x grubsza i lepiej filtruje niż K&N , można prać w zwykłym płynie do naczyń/mydle , długa eksploatacja , zwiększona dynamika ( może być zależna od ustawień gaźnika , ja nie zmieniałem nic i kopa ma lepszego) , cena względem papieru i zdecydowanie względem K&N , odporność na wodę względem papieru , możliwość dołożenia dodatkowej wierzchniej warstwy włókniny zwiększającej możliwości filtrujące bez pogorszenia przepływu powietrza. minus - możliwe że to co napisał Motormaniak choć ja nigdy takiej sytuacji nie miałem , nasączanie preparatem , możliwe zależnie od warunków kilku/kilkunastu procentowe gorsze filtrowanie niż papier . Wybór jest , każdy coś dobierze. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 16.03.2016 o 09:44  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#18 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Aug 2012 
				Miasto: Toruń 
					
				
				
					Posty: 1,340
				 
Motocykl: LC8 SuperEnduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 23 godz 14 min 19 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Faktycznie gąbkowy nasączony olejkiem miałby ten cały piach z airboksa na sobie. Chyba ze przy samym wlocie zatrzymać piach np jakaś gąbka wkładana na początku. Ale to juz pewnie wpłynie na prace silnika.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#19 | 
| 
			
			 Moderator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sorry - ale żadna gąbka ani KN czy inny "sportowy" nie ma zdolności filtrowania dobrego papierowego filtra.  
		
		
		
		
		
		
			Sprawdzałem sprawę w samochodach i wszelakiego rodzaju wynalazki zatrzymywały mniejsze kamienie z tragicznym skutkiem dla gładzi i pierścieni. Tomas - jedynym rozwiązaniem jest rzeźba wlotu tak jak w RD07 wszelakie skarpety, cuda na kiju i cudowne cykcykatory w najlepszym razie nic nie zmienią oprócz Twojego dobrego samopoczucia. Poza tym nie bardzo rozumiem w czym problem? - piach zostaje przed filtrem czyli ten spełnia swoje zadanie, a czyszczenie puchy to jeden z elementów serwisowych po każdej większej pojeżdżawce. 
				__________________ 
		
		
		
		
	www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka 2025: Cztery i pół Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#20 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Aug 2012 
				Miasto: Toruń 
					
				
				
					Posty: 1,340
				 
Motocykl: LC8 SuperEnduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 23 godz 14 min 19 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zainspirowałem się tym że do KTMa 990 oryginalnie jest produkowana taka skarpeta na dolot. Zawsze coś z grubsza przefiltruje, a już cuda miałem w puszce oczywiście po brudnej stronie jak muchy, biedronki i piach  
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Ochrona nadgarstków? | zaczekaj | Archiwum | 9 | 26.08.2013 19:36 | 
| Przed siebie, na 6-7 dni (02.07-08.07) | Neno | Umawianie i propozycje wyjazdów | 3 | 30.06.2010 11:29 |