| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Witajcie 
		
		
		
			Od jakiegoś czasu pilnie obserwuję swoje dziecko. Jeszcze niedawno było zupełnie nieporadne i nawet nie siadało. Teraz siedząc zażera chleb a nawet gazety jak mu wpadną pod rękę a remanent w płytach CD potrafi zrobić szybciej niż dedykowana zmieniarka. Ani chybi robi się dorosły czyli niestety ale się starzeje. Skoro on to i ja... Może nawet ja przede wszystkim a w przekonaniu tym utwierdza mnie fakt, że notorycznie po manewrze zapominam wyłączyć kierunkowskaz. Gdybym wiecznie jeździł sam to byłoby pół biedy ale ilekroć wybieram się za miasto w towarzystwie niestety moi współbracia w motocykliźmie opuściwszy skrzyżowanie czy po włączeniu się do ruchu niestety ale również migaaaają przez następny kilometr alebo i dłużej. Jest fajnie i wesoło bo lubimy pomarańcz i jak coś nam miarowo miga. Wogle miarowe historie są fajne... Ale jak kiedyś ktoś zobaczywszy migający prawy po prostu wyjedzie nam pod koła to skończy się cyrk a Pani Fizyka zrobi resztę. Jako, że jestem leniwy z natury a z upływem lat robię się coraz bardziej leniwy, niestety długo trwało zanim zdecydowałem się 'zebrać w sobie' i pokazać Śfiató o co mie się rozchodzi. Do skonstruowania prostego w budowie jak cep na łożyskach przypominacza włączonego kierunku potrzebujemy: EASY WAY: 1. Syrenka piezoelektryczna /3PLN/; 2. dwa przewody; 3. dioda HARD WAY: j.w. + 3. złączki kablowe. Całość podpinamy jednym przewodem syrenki pod masę i jednym do OBYDWU przewodów prądowych kierunków lewego i prawego /lutowanie lub złączkami - jak kto woli i definiuje 'easy' i 'hard'/. Na jednym z nich montujemy diodę tak, żeby prąd nie płynął nam zawsze przez dwa kierunki /obie strony/. Voila! - jak włączymy migacz, na pewno będziemy pamiętać o tym, żeby go wyłączyć. Bardzo wyraźnie słychać, że nam piszczy. Ja mam ten problem i będę stosował bo niestety ale kiedy jeżdzę sam /a przeważnie tak jest/ nie ma kto trąbić i pukać się w łeb pokazując po raz enty danego dnia że na skutek nadużywania w młodości substancji psychoaktywnych teraz mam rzeszoto zamiast szarej masy odpowiedzialnej za pamięć ![]() Zdrowaś Matjas 
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Very Old Member ;) 
			![]() Zarejestrowany: Jan 2004 
				Miasto: Kielce 
					
				
				
					Posty: 324
				 
Motocykl: RD04 
				
				
				 
Online: 5 dni 17 godz 36 min 3 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie potrzeba dwoch diod? Na oba kierunki? Tak mi sie wydaje....
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Pawel RD04 '92  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Cichy wielbiciel AT 
			
			
			
			Zarejestrowany: Aug 2010 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 19
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 2 dni 39 min 36 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Słuchaj musisz zapodać schemat, bo ja w ogóle nie widzę tu zastosowania dla diody.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Jaka tego jest przyczyna, ja z Lublina, ty z Lublina...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Cichy wielbiciel AT 
			
			
			
			Zarejestrowany: Aug 2010 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 19
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 2 dni 39 min 36 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sprawdziłem schemat. Dla czego nie wpiąć buzerka pomiędzy przerywacz, a przełącznik kierunkowskazów. W Haynesie szary kabelek. Powinno obyć się bez Diody.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Jaka tego jest przyczyna, ja z Lublina, ty z Lublina...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			ło. to tak będzie lepiej. 
		
		
		
		
		
		
			przyznaję bez bicia, że ze mnie jest niezły wynalazca ale na prądzie to ja sie znam jak wilk na gwiazdach ![]() jeszcze nie skończyłem się w tym babrać - jak nie da się żadnej diody to cholera świecą w ten sposób dwie strony. pomysł z przerywaczem może być bardzo dobry - dziękuję. koniec końców - chodzi o to, że ma piszczeć i przypominać. gdzie piszczy to już nie takie ważne. jak kto chce i ma podobny problem jak ja to sobie taki patencik może za parę złociszy sklecić. matjas 
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2008 
				
					
				
				
					Posty: 1,014
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 10 godz 4 min 32 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			nie wiem nie wiem tylko się zastanawiam czy taka żarówka wam sprawy nie rozwiąże ?http://allegro.pl/zarowka-wstecznego...184924725.html
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			w sumie to też jest pomysł!!! i to świetny. nie wiem tylko ile watt ma ta żarówka ale napisałem do nich. tylko trzaby mieć dwie czyli 2x12,5 + przesyłka. no ale... wyjście jest uważam eleganckie. 
		
		
		
		
		
		
			matjas 
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 Cichy wielbiciel AT 
			
			
			
			Zarejestrowany: Aug 2010 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 19
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 2 dni 39 min 36 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A ja bez bicia przyznaję, że pomyliłem schematy.  
		
		
		
		
		
		
			   Korzystałem ze schematu do XL600V-H(J). Idea pozostaje jednak bez zmian, buzerek pomiędzy przerywacz i przełącznik. Na schemacie do XRV750-L(M) jakiś taki szaro-blado różowy kabelek.Przyszedł mi do głowy jeszcze inny patent. Można wpiąć buzerek równolegle do wskaźnika działania kierunkowskazów na kierownicy. Niby takie oczywiste rozwiązanie, ale dopiero niedawno przyszło mi do głowy  . Niedawno, to znaczy przed godziną. Przez tą godzinę intensywnie gapiłem się na schemacik (tym razem jestem pewien, że to był schemat Afryki) i ciągle nie rozumiem jak ta sygnalizacja na zegarach miałaby działać, bo w/g mnie w ogóle nie powinna...Wrzuciłem temat na forum elektroda. Niech chłopaki mi powiedzą, czy to ja jestem taki żłób, czy na tym schemacie na prawdę jest coś nie tak z sygnalizacją działania kierunkowskazów. Co do tych żaróweczek to nie wiem, czy to się nada. One wydają przecież przerywany dźwięk. Jak będą się spisywać przy przerywanym zasilaniu ![]() Pozdrawiam 
				__________________ 
		
		
		
		
	Jaka tego jest przyczyna, ja z Lublina, ty z Lublina...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | |
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Jakoś nie doczytałem ile mają mocy , czy ktoś kto takie ma może to potwierdzić. A może ktoś wymyśli głosowe powiadomienie...... np. wyłącz wreszcie ten kierunkowskaz !!!!!..... ![]() To tak jak ze skrzyniami automatycznymi.....  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2009 
				Miasto: Gdynia 
					
				
				
					Posty: 70
				 
Motocykl: RD04 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 1 dzień 17 godz 30 min 32 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
  . Trza by zastosowac mostek gretza.Co do zasady dzialania tej kontrolki to dziala tak ze dostaje + ze strony tego kierunku ktory masz wlaczony a - poprzez zarowki przeciwnej strony. Proste ?  
		 | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |