![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
|
![]()
nie bardzo wiem gdzie to wrzucić... jakby co - proszę adminów o przeniesienie.
Zaliczyłem szlifa na autobahnie za Berlinem. Prędkość tak rzędu 120 km, większość impetu przyjęły na siebie kufry z prawej strony (kufer boczny i skrzynia amunicyjna zawieszona przeze mnie na przednim gmolu) - upadek na prawą stronę. Kiera też doszła do asfaltu i przytarły się prawy handbar i manetka gazu (ta ostatnia na tyle skutecznie, że trzeba było zdejmować rollgaz i przeczyścić całość, bo się zablokowało i nie chciało kręcić) oraz - standardowo - prawe lusterko. Po usunięciu powyższej usterki (rollgaz) oceniłem, że motocykl nadaje się do jazdy i spokojnie wróciłem na nim do domu. Teraz przyszedł czas na bliższe przyjrzenie się motocyklowi. Oto spostrzeżenia: 1) przy skręcie kiery na stopce centralnej maksymalnie w lewo kierownica, a ściślej - zbiorniczek płynu hamulcowego dochodzi do szyby, przy maksymalnym skręcie w prawo pomiędzy kierownicą a szybą jest dużo miejsca. O ile kojarzę przed wypadkiem z obydwu stron kiera nie dochodziła do szyby; 2) jak na kierownicę zarzucam poziomicę to gdy ustawiam kierownicę tak, aby poziomica wskazywała pozycję w poziomie, to kierownica jest wówczas wykrzywiona w prawo w stosunku do położenia, w jakim ustawiłbym ją "na oko", starając się ustawić ją do jazdy na wprost; gdy ustawiam kierownicę "na oko" na wprost, poziomica wskazuje, że aby osiągnąć poziom musiałbym podnieść lewą stronę kierownicy, lub obniżyć prawą; 3) koło kręci się w pionie ![]() 4) ale już jak patrzę z przodu na błotnik nad przednim kołem to jego prawy kraniec jest wyraźnie przesunięty w górę w stosunku do lewej krawędzi, w efekcie ukosując optycznie błotnik z prawej (góra) do lewej (dół); 5) wyjęte lagi sprawiają wrażenie prostych; 6) metalowy łącznik, montowany na lagach pod błotnikiem przedniego koła też nie sprawia wrażenia przekoszonego. Ogólnie odnoszę wrażenie, że kiera została przekoszona z prawej strony "w górę", ale równocześnie nie widzę, aby ucierpiały jakieś spawy, czy poprzeczka wzmacniająca kierownicę. I czas na serię pytań: 1) jak sprawdzić lagi - na oko niby proste, ale na oko to podobno chłop w szpitalu umarł; 2) jak oceniacie mój wniosek, że poszła kiera? 3) co jeszcze oblukać? Ostatnio edytowane przez mckrzysiek : 17.06.2011 o 09:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,762
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 5 godz 16 min 38 s
|
![]()
Czy sciagał po wypadku? Pewnie nie bo nie pisałes...Zawiecha pewnie prosta..Jesli nie bylo uderzenia w przeszkodę.... Jesli kierownica krzywa to nie tragedia.. nie ma duzego dyskomfortu w prowadzeniu to bym to olał . Prawdopodobnie skrzywił sie stelaż na którym jest czacha i dlatego wadzi kierownica....Wyprostować i dzida...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
|
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Kiera się mogła wygiąć do góry lub na bok, przy takim szlifie to całkiem możliwe.
- Czy mocowania kiery w półce są równo? - Jak puścisz kierę w czasie jazdy to ściąga lub łapie szimę? Ja bym poluzował śruby na półkach i na podkowie i spróbował delikatnie ustawić koło prosto z kierownicą (zapierając koło np. nogą i kręcąc kierą w odpowiednią stronę). Skoro masz przekoszony błotnik, to pewnie coś się mogło skręcić w mocowaniach, po ustawieniu powinno być ok. Lagi można przyłożyć np. do jakiejś tafli grubego szkła czy czegoś innego co jest proste z założenia. Ale jeżeli nie strzeliłeś w przeszkodę to zawias się nie powinien zgiąć. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
heu ?
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
![]()
Lagi rozkręcasz i rury kładziesz na szkle i turlasz. Albo przykladasz do siebie i kręcisz jedną w jedną stronę, drugą w drugą. Jeśli lagi proste to powinny gładko wchodzić w półki. Gdyby pojawił się problem to na początek luzuje się główkę ramy i wtedy wsuwa lagi. Po czym skręca całość. Oczywiście wszystko dopiero jak już będziesz pewny że to nie stelaż czy kierownica
![]()
__________________
RD07 & DRZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2010
Posty: 313
Motocykl: RD07
Przebieg: mały
![]() Online: 4 tygodni 18 godz 22 min 53 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
|
![]()
a żebym tak sam wiedział
![]() Okoliczności mogło być mnóstwo: oponki kostka (tylko Germania miała być po autostradach przeleciana, dalej w stronę Gibraltaru już spokojnie, zwykłymi drogami, odcinków bardziej terenowych niż asfalt nie wyłączając), delikatna tarka na nawierzchni jezdni, silny wiatr, z porywami, obciążenie tyłu motocykla (skrzynie boczne + central). Pewnie kilka elementów się złożyło. Moto złapało szimę, przy czym zaczęło chodzić prawo-lewo coraz szybciej i coraz dalej wychylając się od osi. Podejrzewam, że spanikowałem i odpuściłem gaz i to była ta chwila, kiedy zdecydowałem się przejść piechotą ![]() Tak na spokojnie analizując po czasie doszedłem do wniosku, że jakbym dał w rurę + maksymalne pochylenie się w przód/dosunięcie do baku, to pewnie miałbym szanse wyjścia z tej sytuacji. Było nie było - szczęścia miałem od cholery dużo (nawet policja germańska mi gratulowała ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() |
![]()
Witam,
Zdemontuj kierę i połóż ją na płaskim - zobaczysz czy jest wygięty któryś koniec. Mogły Ci się przekosić tylko mocowania kiery w górnej półce, ale daje to wrażenie krzywej kiery. Jest duża szansa że zawias masz prosty.
__________________
pozdrawiam! Kisiel ------ RD04 -> ATAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
![]() Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
|
![]() Cytat:
Mitas E09 Dakar 130/80 – 17 65T TT - tył Już i 140km/h w porywach dawał radę wcześniej (co prawda na T63 i TKC80), z tym samym obciążeniem (nie powiem, żeby dupska wtedy nie nosiło ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
jak zabezpieczyć lakier po szlifie? | amnonim | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 13 | 13.11.2009 21:38 |