Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.07.2025, 16:52   #1
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,870
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 3 tygodni 2 dni 13 godz 42 min 49 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał syncronizator Zobacz post
Niestety.... Service Manual mówi tylko to:

Pour the specified amount of recommended fork fluid .
RECOMMENDED FORK FLUID:
Fork Fluid (viscosity: 1OW)
FORK FLUID CAPACITY:
708 Âą 2.5 cm3 (23.9 Âą 0.1 US oz, 24.9 Âą 0.1 Imp oz)


Możesz podać jakieś konkretniejsze dane ?
jakich dokladniejszych danych potrzebujesz? na grupie FB CRF1000/1100 byla ostatnio dyskusja jakiej firmy olej lac wiec sie zapytalem czy o plynie hamulcowym tez tak dyskutuja. jest napisane: 10W. nalej syntetyka cywilizowanej marki i wystarczy. zawsze mozesz nalac olej z nalepka Honda - w ASO nie leja nic innego.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.07.2025, 21:41   #2
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 461
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 17 godz 7 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szynszyll Zobacz post
w ASO nie leja nic innego.
Otóż leją - ja leję. W zależności od użytkownika używam kombinacji. Generalnie oznaczenia wg. SAE, to grupy lepkościowe od-do. Różni producenci z tym samym oznaczeniem produkują różniące się parametry (w zadanej klasyfikacji). W produktach tej samej firmy też mamy różnice bo pomiędzy syntetykiem, pół i minerałem jest czasami duża różnica index-u lepkościowego, co jest istotne przy użytkowaniu w szerokim zakresie temperatur zewnętrznych i tylko wtedy, czyli w praktyce mniej ważne. Natomiast bardzo ważne jest, żeby olej dobrze (jak najlepiej) smarował, nie pienił się i miał jak najdłuższy interwał wymiany. W praktyce zależy to (jak zwykle) od producenta bo nie łatwo jest utrzymać taki reżim technologiczny, dlatego producent jest bardzo ważny. Na koniec : nowszej generacji zaworowania z regulacją zewnętrzną pozwalają łatwo dostroić zawieszenie, dlatego można stosować nieco cięższe oleje, które z natury mają lepszą smarność.
P.S.
Przy użytkowaniu szosowym olej dobrego producenta powinien być zmieniany co 15kkm, a nie jak się uszczelniacze wysrają. W terenie liczy się w moto-godzinach.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jaki olej do lag i uszczelniacze do DL1000 AL8? zimny Suzuki 10 10.01.2024 08:32
Jaki olej do Crosstourera z DCT? tyran Honda - inna niż AT & NAT 13 12.12.2017 21:18
Jaki olej do XTZ 750 '90 LuckyOne Regularne czynności serwisowe 1 15.03.2015 09:57
Olej do scottoiler'a - jaki? hans Wszystko dla Afryki 20 19.11.2012 12:49


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.