![]() |
#11 |
![]() |
![]()
bohaterowie historii są przedstawieni na czterech grafikach, są to:
- lewa czesc wału korbowego (2) - podkładka dotykająca zębatke łańcuszka rozrządu (2) - dwa łożyska rolkowe pozycjonujące zębatke rozrucznika na wale (9) - zębatka rozrusznika na wale współpracująca ze sprzęgłem jednokierunkowym (1) - sprzęgło jednokierunkowe przykrecane do wirnika z magnesami (10) - klin (8) - nasadzany na wał i ustalany klinem wirnik z magnesami (2) - podkładka i nakrętka mocująca (9 i 10) wymienilem to w kolejnosci zakładania na wał wychodzący z lewej strony silnika w 1VJ. w czym problem: po zamontowaniu w kolejnosci jak wymieniłem i jak pokazuja to rysunki ( podkladka, dwa łożyska rolkowe, zębatka rozrusznika, wirnik magnesowy z dokreconym mechanizmem sprzęgła jednokierunkowego) i przed dokreceniem śruby mocującej z siła 90Nm koło zębate rozrusznika porusza sie swobodnie i bez oporów w jedną stronę w drugą natomiast blokuje sie prawidłowo dzięki układowi sprzęgła jednokierunkowego - w jedną strone sie obraca w druga nie. koło zębate jest więc ruchome wzgkędem koła magnesowego w jednym kierunku. podczas dokrecania śruby głównej pojawia się opór w swobodnym obrocie koła zebatego rozrusznika aż do jego całkowitego zblokowania. po dokreceniu siłą 90Nm koło zębate jest całkowicie unieruchomione w obu kierunkach a po ponowny odkreceniu śruby odzyskuje luz, natomiast koło magnesowe da sie ściagnac bez pomocy sciagacza. moje wnioski: stos elementów nie jest odpowiedniej wysokości i koło magnesowe nie ma mozliwości sie odpowiednio 'zaciąć' na stożku wału. według numerów oem: - lewa część wału korbowego wystepowała we wszystkich XT600 więc geometria stożka jest taka sama - podłkładka dotykająca zębatke łańcucha rozrzadu również jest jednakowa dla wszystkich XT600 - koło zębate i łożyska rolkowe na którym się obraca wystepuje jedynie do 1989 roku - zespół rolek w sprzegle jednokierunkowym wystepuje jedynie do 1989 roku - wirnik z magnesami wystepuje jedynie do 1989 roku reasumujac - wychodzi mi na to, ze tak jak wspomnialem wczesniej 'stos' układany przed nałożeniem na stożek wału wirnika z magnesami jest 'za wysoki' i wirnik nie moze osiąść a dociskany śrubą napiera na koło zębate rozrusznika blokując je i uniemożliwiając jego swobodny ruch. pytanie: spotkał się ktoś z taka sytuacja? silnik dostałem w kawałkach - nie ja go rozbierałem i nie wiem jak to pracowało wczesniej i czy do zdejmowania wirnika z magnesami potrzebny był ściagacz. moja teza jest taka, ze ktos pomieszał elementy z róznych roczników XT i wzajemnie one do siebie nie pasuja kolidując ze soba. opisałem sie - jak to nie bedzie jasne to nagram film - bedzie wszystko na nim widac bo cała procedura nie trwa długo.
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Yamaha TDM 850 czy Yamaha Super Tenere ? | Kubaandcom | Yamaha | 48 | 21.04.2022 14:05 |
Yamaha XTZ 660 Tenere | Blady | Inne - dyskusja ogólna | 28 | 18.08.2013 20:14 |