Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 25.01.2025, 17:02   #11
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,590
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 5 dni 9 godz 41 min 18 s
Domyślnie

bohaterowie historii są przedstawieni na czterech grafikach, są to:

- lewa czesc wału korbowego (2)
- podkładka dotykająca zębatke łańcuszka rozrządu (2)
- dwa łożyska rolkowe pozycjonujące zębatke rozrucznika na wale (9)
- zębatka rozrusznika na wale współpracująca ze sprzęgłem jednokierunkowym (1)
- sprzęgło jednokierunkowe przykrecane do wirnika z magnesami (10)
- klin (8)
- nasadzany na wał i ustalany klinem wirnik z magnesami (2)
- podkładka i nakrętka mocująca (9 i 10)

wymienilem to w kolejnosci zakładania na wał wychodzący z lewej strony silnika w 1VJ.
w czym problem: po zamontowaniu w kolejnosci jak wymieniłem i jak pokazuja to rysunki ( podkladka, dwa łożyska rolkowe, zębatka rozrusznika, wirnik magnesowy z dokreconym mechanizmem sprzęgła jednokierunkowego) i przed dokreceniem śruby mocującej z siła 90Nm koło zębate rozrusznika porusza sie swobodnie i bez oporów w jedną stronę w drugą natomiast blokuje sie prawidłowo dzięki układowi sprzęgła jednokierunkowego - w jedną strone sie obraca w druga nie. koło zębate jest więc ruchome wzgkędem koła magnesowego w jednym kierunku. podczas dokrecania śruby głównej pojawia się opór w swobodnym obrocie koła zebatego rozrusznika aż do jego całkowitego zblokowania. po dokreceniu siłą 90Nm koło zębate jest całkowicie unieruchomione w obu kierunkach a po ponowny odkreceniu śruby odzyskuje luz, natomiast koło magnesowe da sie ściagnac bez pomocy sciagacza.
moje wnioski: stos elementów nie jest odpowiedniej wysokości i koło magnesowe nie ma mozliwości sie odpowiednio 'zaciąć' na stożku wału. według numerów oem:

- lewa część wału korbowego wystepowała we wszystkich XT600 więc geometria stożka jest taka sama
- podłkładka dotykająca zębatke łańcucha rozrzadu również jest jednakowa dla wszystkich XT600
- koło zębate i łożyska rolkowe na którym się obraca wystepuje jedynie do 1989 roku
- zespół rolek w sprzegle jednokierunkowym wystepuje jedynie do 1989 roku
- wirnik z magnesami wystepuje jedynie do 1989 roku

reasumujac - wychodzi mi na to, ze tak jak wspomnialem wczesniej 'stos' układany przed nałożeniem na stożek wału wirnika z magnesami jest 'za wysoki' i wirnik nie moze osiąść a dociskany śrubą napiera na koło zębate rozrusznika blokując je i uniemożliwiając jego swobodny ruch. pytanie: spotkał się ktoś z taka sytuacja? silnik dostałem w kawałkach - nie ja go rozbierałem i nie wiem jak to pracowało wczesniej i czy do zdejmowania wirnika z magnesami potrzebny był ściagacz. moja teza jest taka, ze ktos pomieszał elementy z róznych roczników XT i wzajemnie one do siebie nie pasuja kolidując ze soba.
opisałem sie - jak to nie bedzie jasne to nagram film - bedzie wszystko na nim widac bo cała procedura nie trwa długo.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Yamaha TDM 850 czy Yamaha Super Tenere ? Kubaandcom Yamaha 48 21.04.2022 14:05
Yamaha XTZ 660 Tenere Blady Inne - dyskusja ogólna 28 18.08.2013 20:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.