| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Żeby ustalić odpowiedź trzeba przeanalizować przepływ powietrza trochę to powietrze po dotykać. 
		
		
		
		
		
		
			Za hałas odpowiada tylko i wyłącznie sposób oderwania strug powietrza od górnej krawędzi szyby. Najgorzej jest gdy jest mocno za wirowane i ten chaos trafia nam prosto w twarz. Dlatego to nie wysokość szyby , choć pośrednio jest, odpowiada za oczekiwaną ciszę. No dobra teraz wejdźmy do tunelu aerodynamicznego takiego na drodze. Wysokość tej podwójnej to 45cm a z deflektorem 37cm. Przepływ powietrza po podwójnej będzie równy/płaski , do tego szczelina między szybami powoduje wyrównanie podciśnienia z panującym nad zegarami. Wydawało by się że powietrze powinno ładnie się oderwać od górnej krawędzi ale nie zawsze się tak dzieje. Dlatego przy takim kształcie jest ważna całkowita długość , musi być taka by bałagan oderwany skierować nad kask. Czyli zależnie od wzrostu. W tym przypadku jest pewien minus duża szyba zasłania mocno pole widzenia przed motocyklem ponieważ musi sięgać niemal poziomu oczu. Autostradowo nie ma problemu ale w terenie czy po drodze gdzie musimy omijać dziury robi się mniej przyjemnie. Często trzeba na stojący by dobrze widzieć zwłaszcza z ciemną szybą i np po ciemku. Wpływu konta natarcia nie rozważam mimo że jest bardzo ważny bo mamy do czynienia z jednym mocowaniem. Powiem tylko że tak jak przebrany żagiel tak i zbyt pionowa szyba nie działa dobrze. Teraz wersja z deflektorem, producenci ot wygięli kawałek poliwęglanu w/g jakiegoś swojego widzimisię. Powietrze jest dynamicznie przekierowywane.odchylane od swojego pierwotnego przepływu. Do tego na tak krótkim kawałku że powoduje większy bałagan niż gdyby deflektora zupełnie nie było. A przecież walczymy o ciszę. Wystarczy podczas jazdy wstać i mimo prędkości nastaje cisza, powietrze równomiernie swoim ciśnienie napiera na twarz.....i jest cichutko. Co dalej , również jeżdżąc z deflektorem walczymy by bałagan wiatrowy przenieść ponad kask. I w tym przypadku wszystko zależy od wzrostu i tego jak wysoko trzeba tenże wiatr wyprowadzić. Zaletą krótszej szyby z deflektorem jest to że nie zasłania drogi , no tak w podwójnej można troszkę opuścić. Podsumowując czy to dłuższa ( najlepiej regulowana) czy krótsza z deflektorem (najlepiej przemyślanym ale takich nikt nie robi) może zadziałać dobrze kierując chaos wiatrowo ciśnieniowy ponad kask lub też nawet pogorszyć i wcisnąć go jeszcze bardziej na twarz. Braciak ma w wiadrze wysoką szybę , osłona przed wiatrem dobra , jak temp wysokie to nawet przy gorąco , widoczność drogi z kilkanaście metrów przed kołem......ale podczas jazdy czuć jak zakręcone strugi powietrza lekko dociskają mi kask od góry. Niby nic , niezauważalne po godzinie jazdy czy nawet nieco więcej ale po dwóch zaczęło dokuczać , po trzech irytować. Do tego ta sama struga powietrza ześlizgując się po moim kasku trafiała prosto w kask żony i tam robiła turbulencje mocno nieprzyjemne uprzykszające jazdę. No i co z tego że szyba duża...... dość pionowa jak brzydko odrywa powietrze. Dlatego pojeżdżenie da każdemu indywidualną odpowiedź czy dany model się sprawdzi . Dwie osoby i dwa różne zdania o tym samym mogą być. W trójce mam wyższą szybę niż te niziutkie oryginały ( na fotkach ze zlotu XRV widać) , nie pamiętam ile ma cm. Gdy się obniżę o kilka cm to już mam cicho , czyli powinno załatwić sprawę 10cm deflektor ale z dobrym odcięciem powietrza. Zrobiłem sobie kiedyś taki ok 15cm ponad górną krawędź i robi robotę. Ale że jako to prototyp to trzeba by go zmodyfikować. No kiedyś się wezmę. To tak w bardzo dużym skrócie bo muszę iść do roboty. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.09.2024 o 07:23  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| Tags | 
| mra szyba tuning | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Jesienna Gruzja mastodontem. Gdzie dojadę, a co lepiej sobie odpuścić? | tyran | Przygotowania do wyjazdów | 18 | 25.07.2019 14:10 |