Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 12.09.2024, 06:25   #6
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,933
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 20 godz 32 min 28 s
Domyślnie

Żeby ustalić odpowiedź trzeba przeanalizować przepływ powietrza trochę to powietrze po dotykać.
Za hałas odpowiada tylko i wyłącznie sposób oderwania strug powietrza od górnej krawędzi szyby.
Najgorzej jest gdy jest mocno za wirowane i ten chaos trafia nam prosto w twarz. Dlatego to nie wysokość szyby , choć pośrednio jest, odpowiada za oczekiwaną ciszę.
No dobra teraz wejdźmy do tunelu aerodynamicznego takiego na drodze.
Wysokość tej podwójnej to 45cm a z deflektorem 37cm.
Przepływ powietrza po podwójnej będzie równy/płaski , do tego szczelina między szybami powoduje wyrównanie podciśnienia z panującym nad zegarami.
Wydawało by się że powietrze powinno ładnie się oderwać od górnej krawędzi ale nie zawsze się tak dzieje. Dlatego przy takim kształcie jest ważna całkowita długość , musi być taka by bałagan oderwany skierować nad kask.
Czyli zależnie od wzrostu.
W tym przypadku jest pewien minus duża szyba zasłania mocno pole widzenia przed motocyklem ponieważ musi sięgać niemal poziomu oczu.
Autostradowo nie ma problemu ale w terenie czy po drodze gdzie musimy omijać dziury robi się mniej przyjemnie.
Często trzeba na stojący by dobrze widzieć zwłaszcza z ciemną szybą i np po ciemku.
Wpływu konta natarcia nie rozważam mimo że jest bardzo ważny bo mamy do czynienia z jednym mocowaniem.
Powiem tylko że tak jak przebrany żagiel tak i zbyt pionowa szyba nie działa dobrze.
Teraz wersja z deflektorem, producenci ot wygięli kawałek poliwęglanu w/g jakiegoś swojego widzimisię.
Powietrze jest dynamicznie przekierowywane.odchylane od swojego pierwotnego przepływu. Do tego na tak krótkim kawałku że powoduje większy bałagan niż gdyby deflektora zupełnie nie było.
A przecież walczymy o ciszę.
Wystarczy podczas jazdy wstać i mimo prędkości nastaje cisza, powietrze równomiernie swoim ciśnienie napiera na twarz.....i jest cichutko.
Co dalej , również jeżdżąc z deflektorem walczymy by bałagan wiatrowy przenieść ponad kask.
I w tym przypadku wszystko zależy od wzrostu i tego jak wysoko trzeba tenże wiatr wyprowadzić.
Zaletą krótszej szyby z deflektorem jest to że nie zasłania drogi , no tak w podwójnej można troszkę opuścić.

Podsumowując czy to dłuższa ( najlepiej regulowana) czy krótsza z deflektorem (najlepiej przemyślanym ale takich nikt nie robi) może zadziałać dobrze kierując chaos wiatrowo ciśnieniowy ponad kask lub też nawet pogorszyć i wcisnąć go jeszcze bardziej na twarz.
Braciak ma w wiadrze wysoką szybę , osłona przed wiatrem dobra , jak temp wysokie to nawet przy gorąco , widoczność drogi z kilkanaście metrów przed kołem......ale podczas jazdy czuć jak zakręcone strugi powietrza lekko dociskają mi kask od góry.
Niby nic , niezauważalne po godzinie jazdy czy nawet nieco więcej ale po dwóch zaczęło dokuczać , po trzech irytować.
Do tego ta sama struga powietrza ześlizgując się po moim kasku trafiała prosto w kask żony i tam robiła turbulencje mocno nieprzyjemne uprzykszające jazdę.
No i co z tego że szyba duża...... dość pionowa jak brzydko odrywa powietrze.
Dlatego pojeżdżenie da każdemu indywidualną odpowiedź czy dany model się sprawdzi . Dwie osoby i dwa różne zdania o tym samym mogą być.

W trójce mam wyższą szybę niż te niziutkie oryginały ( na fotkach ze zlotu XRV widać) , nie pamiętam ile ma cm. Gdy się obniżę o kilka cm to już mam cicho , czyli powinno załatwić sprawę 10cm deflektor ale z dobrym odcięciem powietrza.
Zrobiłem sobie kiedyś taki ok 15cm ponad górną krawędź i robi robotę. Ale że jako to prototyp to trzeba by go zmodyfikować. No kiedyś się wezmę.

To tak w bardzo dużym skrócie bo muszę iść do roboty.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.09.2024 o 06:23
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Tags
mra szyba tuning

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jesienna Gruzja mastodontem. Gdzie dojadę, a co lepiej sobie odpuścić? tyran Przygotowania do wyjazdów 18 25.07.2019 13:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.