Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Warsztat

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 15.01.2023, 11:42   #4
michal_m
 
michal_m's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2022
Miasto: Wądroże Wielkie
Posty: 31
Motocykl: CRF1100 AS DCT ES
Przebieg: 9800
michal_m jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 godz 30 min 59 s
Domyślnie

Z tego co pytałem w salonie, jak odbierałem moją afrykę, to dostałem informację, że ten pierwszy olej na te 1000km jest rzadszy od docelowego, aby opiłki metalu nie zapychały filtra oleju. Kiedy zapytałem czy ma to sens i jest z tego jakikolwiek zysk, aby wymienić olej po powiedzmy 200-300 km i potem jeszcze raz po 1000km, to dostałem odpowiedź że nie. W instrukcji jest napisane aby jeździć "zachowawczo", przez pierwsze 500km, czyli pewnie chodzi o to aby gwaltownie nie przyspieszac i hamowac silnikiem. Pan w salonie powiedział, że pierwsze 200km spokojnie (max 120-130km/h), a potem mozna go krecic do konca. Ja raczej zrobie jak w instrukcji, pierwsze 500km jezdze normlanie, nie zamulam ani nic takiego tylko pilnuje maksymalnej predkosci 120-130km/h, mam DCT wiec tutaj nie wskoczy mi silnik na wyzsze obroty. Po 500km pojezdze troche szybciej, moze jakas autostrada albo Eska, aby osiagnac maksymalna predkosc, mysle ze tez nie manetka do konca, tylko stopniowo ta predkosc osiagnac, na dlugim dystansie. Jezdze oczywiscie po zwyklych drogach, aby silnik mial ciagle zmienne obciazenie, hamowanie i przyspieszanie. Po 1000km olej docelowy jak producent zaleca. Mam nadzieje ze ta strategia bedzie optymalna dla silnika.
michal_m jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Podstawy mechaniki silników motocyklowych Gawrys Inne - dyskusja ogólna 10 06.03.2013 15:23
Różnica wagi i rozmiarów silników Stachu Silnik, sprzęgło, skrzynia 19 26.08.2010 14:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.