| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2016 
				Miasto: Bochnia 
					
				
				
					Posty: 158
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 3 dni 19 godz 44 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Witam 
		
		
		
			Zachciało mi aie odkręcać kolektor i ukrecilem 3 szpilki Jena wystaje 0.5 cm i jest rozwiercona trochę wiertłem w środku , pozostałe 2 wystają bardziej i już nie maja nawet gwintu ale nie rozwiercalem Co tobic teraz aby nie zepsuć bardziej - Spawarka ? , palnik , rozwiercac wiertłem ? Motor to yamaha t700 Prosze o sugestie bo czasu brak a za tydzień wyjazd  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Grzanie nie pomogło?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2011 
				Miasto: Kiełczygłów 
					
				
				
					Posty: 2,072
				 
Motocykl: RD07a 
Przebieg: 00000 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 5 godz 28 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Luksusowo ukrecone 
		
		
		
		
		
		
		
	  Dospawać nakrętki i pomalutku w lewo, prawo, lewo i pójdzie
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2016 
				Miasto: Bochnia 
					
				
				
					Posty: 158
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 3 dni 19 godz 44 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Aug 2008 
				Miasto: Dziki Wschód (podlasie) 
					
				
				
					Posty: 349
				 
Motocykl: RD07B 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 11 godz 51 min 7 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja bym troszeczkę zeszlifował żeby były dwie płaskie powierzchnie i klucz hydrauliczny typu knipex, może by poszło
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2019 
				Miasto: Leśna Dzicz 
					
				
				
					Posty: 745
				 
Motocykl: KTM R 
Przebieg: jest 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 11 godz 43 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Większą  nakredkę nałożyć  i migomat  , z godzinę wcześniej  potraktuj  odrdzewiaczem , wiercenie  to ostateczność  , jeżeli  nie masz  pojęcia  o  spawaniu  lub masz tylko spawarkę  elektryczną  nie ryzykuj  zaprowadzić  do fachowca  najlepiej  starego  tokrza /mechanika.  Pamiętaj  o akumulatorze ,  widzę  sprzęt  czysciutki  przygotowany  do napraw- 
		
		
		
		
		
		
		
	 nie czułeś  że  się  szpilki zaczynają  ciągnąć  przy odkręcaniu?Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			normalka. że tak powiem.  
		
		
		
		
		
		
			nie jest źle. uwierz ![]() źle jest jak masz ukręcone z pół centa w dół od powierzchni i do tego właśnie pękł wykrętak   po ostatniej akcji z kolektorem od Żuka i pękniętym wykrętakiem obraziłem się na to ustrojstwo całkowicie. posługuję się od tamtej pory niemal wyłącznie TIGiem w celu wykręcania tego co zostało.do tego co w miarę wygląda zaopatrz się w Morsa /kleszcze Morse'a/ bo niczym tego tak mocno nie złapiesz. to co urwane niżej jak radzą wyżej: można obspawać nakrętkę M10 choć to nie zawsze chce działać bo urywa się z reguły to co jest poniżej. ale próbuj jak już nic nie zadziała. z mojego doświadczenia NAJLEPIEJ jest naspawać 'główkę', taki łebek jak zapałka TIGIEM lub migomatem od biedy na końcu tej szpilki. takie coś wtedy ładnie, porządnie można złapać kleszczami i obruszać na początek OPUKUJĄC młotkiem. wpływ ciepła jest dodatkowo tak duży że również to bardzo pomaga. to opukiwanie jest ważne po powoduje skracanie/siadanie gwintu. tak więc profilaktycznie każdej takiej szpilce musisz wypłacić parę razy od czoła i dopiero kręcić. potem powtórka i znowu kręcić. pukać musisz z czuciem ale głaskać tego nie możesz. na koniec: odrdzewiacz absolutnie NIC nie da w tej sytuacji. rozwiercania również nie polecam. osłabisz tylko rdzeń śruby grzanie... to było grzane i chłodzone setki razy już. do połowy śruby jest to połączone korozją. poza tym na rozsądek pomyślcie - co chcesz zagrzać palnikiem LPG  ? chyba, że masz acetylen pod ręką. Wkręcone jest to w alumuniowy blok, który MOMENTALNIE odbierze wszystko co będzie tam wpływać. grzanie PRZED odkręcaniem jest równie bezsensowne bo ciepło pije dodatkowo kolektor. najlepsza metoda na początek to jest jebnąć taką szpilkę od czoła parę razy młotkiem przed kręceniem. oczywiście uważając aby nie uszkodzić gwintu jeśli szpilka ma być ponownie użyta. grzanie to tylko acetylen lub po prostu TIG. Szybko i do białości. jak wspomniano powyżej: klema masowa musi być ściągnięta do spawania bo oprócz szpilek będziesz szukał nowe ECU. POWODZENIA! 
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Grzej (dospawaj nakrętkę) i wykręć.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2016 
				Miasto: Bochnia 
					
				
				
					Posty: 158
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 3 dni 19 godz 44 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dzięki panowie za podpowiedzi . 
		
		
		
		
		
		
		
	Dopytam tylko czy jesli dospawam nakrętkę i śruba jest rozgrzana to czy szybkie zamrożenie śruby coś da ? I wtedy kredic w lewo i prawo powoli czy nie mrozić śruby tylko zaraz po spawaniu kręcić ?  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			próbuj - ale dopiero jak będzie ciemna, żebyś tego nie podhartował bo zrobi 'PYK' i będzie po kręceniu.  
		
		
		
		
		
		
			jak już będziesz miał tą M10 /MUSI być większa żeby było mięso/ przysmarkaną to nie napinaj się, żeby to od razu odkręcić. możesz sobie popukać, schłodzić, delikatnie poruszać prawo/lewo i dowalić znowu kluchę na wierzch niech się znowu rozgrzeje i znowu popukać poruszać... takie grzanie spawarką jest lepsze niż jakikolwiek palnik. mam trzy kciuki  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Podkładka handbarów T700 | Lis | Yamaha | 3 | 21.04.2022 22:42 |