| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#11 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2018 
				Miasto: Olsztyn (Wa-Ma) 
					
				
				
					Posty: 322
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
Przebieg: mój 3,5 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 5 dni 10 godz 49 min 38 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Miałem coś dopisać o teorii spiskowo-korpuskularno-falowo-wydechowej  
		
		
		
		
		
		
			![]() Tak w ogromnym skrócie - moje przemyślenia: 1. Jak na końcu ruły jest zwężka, to wiadomo - fala ciśnienia się odbije i wróci do silnika. (Oczywiste, oczywiście) 2. Jak na końcu ruły jest duża objętość, "próżnia", to - wbrew rozsądkowi - ta pustka nie sprawi, że fala ciśnienia po prostu w niej zniknie. Zaburzenie ośrodka (wymiarów ruły) spowoduje, że fala ciśnienia też się odbije... tylko z przeciwnym znakiem, czyli będzie / może wysysać. Tyle mojego gdybania. W liniach długich (kablowych, elektrycznych) tak jest. Analogie są dość "analogiczne", więc zakładam, że w rułach jest podobnie ![]() A poniżej trafiona na Trampkowym, po długich poszukiwaniach, perełka starej dobrej literatury naukowo-technicznej: CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych Edyta - trochę kłopotliwe, ale da się pobrać /Edyta Ogromna ilość teorii, ale może da się ją na jakąś praktykę przekuć ![]() Matlab z Simulinkiem, czy Scilab, czy coś, co obecnie jest na topie - i... do dzieła ! Powodzenia życząc, czekam(y) na efekty. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |