Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 13.05.2020, 21:03   #10
bylekiery
 
bylekiery's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Świerklaniec,
Posty: 70
Motocykl: RD07a
bylekiery jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 22 godz 8 min 28 s
Domyślnie

To ja dorzucę swoje dwa gorsze w tym temacie, gdyż całkiem niedawno i mnie dopadła afrykańska furia. Oczywiście zaczęło się od wypalonej kostki alternatora. Po wycięciu kostki i zlutowaniu kabli ładowanie bez świateł 14.3V ale po załączeniu świateł spadało do napięcia akumulatora i powoli malało. Regler tak gorący, że nie szło go dotknąć. Wniosek mógł być tylko jeden, regler do śmietnika. Zacząłem trochę czytać co kupić na podmianę i po przeczytaniu kilku starszych wątków na Naszym forum oraz na forum angielskim kupiłem używany regulator o oznaczeniu FH020AA. Jest to regulator MOSFET - nowsza generacja regulatorów, o większej sprawności niż regulatory SHUNT montowane fabrycznie w AT, dzięki czemu się nie grzeją.
Regulator pasuje w miejsce mocowania fabrycznego regulatora bez żadnych przeróbek. Przerobić a w zasadzie dorobić trzeba wiązkę do regulatora gdyż akurat ten model nie ma wyprowadzonych kabli a wychodzą z niego dwie wtyczki. U mnie doraźnie połączone na konektorach, jeśli faza testów wypadnie pomyślnie zmienię na pasujące wtyczki które można kupić na alledrogo i innych amazonach.
Niestety po zamontowaniu regulatora nie miałem jeszcze okazji ujeżdżać Afry ale obecnie na załączonych światłach mijania ładowanie na biegunach aku 14.2V. Po około 30min pracy regulator był w zasadzie zimny. Tak jak piszę, na razie nie testowałem regulatora podczas jazdy ale za jakiś czas dam znać jak regulator się spisuje. Jeszcze jedna rzecz, mianowicie cena. Regulator który ja kupiłem pochodzi z Yamahy MT-09 z 2017r, więc w miarę świeży, za całe 80zł. Z tego co się orientuję, to ten sam regulator montowany jest w NAT ale używki kosztują już trochę inne pieniądze
Jeśli testy drogowe wypadną pomyślnie, to będzie to fajna alternatywa dla starych afrykańskich reglerów.

Ostatnio edytowane przez bylekiery : 14.05.2020 o 06:42
bylekiery jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
ładowanie usb ofca234 Wszystko dla Afryki 10 07.12.2017 14:09
Rd03 słabe ładowanie Widmo80 Układ elektryczny i zapłonowy 21 13.10.2017 21:24
Niskie ładowanie. Zet Johny Układ elektryczny i zapłonowy 29 01.08.2014 13:10
odpalanie moto na zalaczonych swiatłach. solo1972 Układ elektryczny i zapłonowy 17 07.06.2011 12:48
Obroty a ładowanie Michal Układ elektryczny i zapłonowy 17 03.11.2010 23:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.