| 
			
			 | 
		#11 | |
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Oct 2015 
				Miasto: SANOK 
					
				
				
					Posty: 13
				 
Motocykl: HONDA AFRICA TWIN 750 RD07A, JUNAK 350 M10, JAWA 250 636,JAWA 350 638 
Przebieg: 86000 
				
				
				 
Online: 5 dni 18 godz 36 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#12 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Silnik ma na wolnych obrotach (przynajmniej mój) - 900obr/min "Primary reduction" to: dla XRV 750 = 1,763 XL600V= 1,888 Po tym "zabiegu" kosz sprzęgła kręci się około 500obr/min Gdyby sprężyny były ustawiane wzdłużnie do siły odśrodkowej pewnie przyznałbym ci rację, ale ustawiane są poprzecznie. Gdyby nasz kosz sprzęgła był silnikiem elektrycznym zasilanym stabilizowanym napięciem i jego wahania niczym by się nie różniły od napędu talerza w gramofonie Hi-Fi to tez bym ci przyznał rację, ale silnik AT na wolnych obrotach ma prace daleko odbiegająca od stabilnych obrotów i kosz robi za ......małe dzieci się tym bawią. Dodatkowo, żeby było ciekawiej to dochodzi czasami spory luz na łożyskowaniu kosza. Tak mi się wydaje, bo ja bardziej na WSK-ach 125 się znam  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#13 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2012 
				
					
				
				
					Posty: 968
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kazmir, na zdrowy rozum tak jest , ale weź nowy kosz i zobacz czy sprężyny nie sa luźne.... zapewniam Cię , że są , a kosz nie hałasuje . Sprawdzone na BMW serii K 1200 i 1300 , które mają najbardziej hałasujące kosze sprzęglowe we wszechświecie  
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#14 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dlatego kiedyś rozważałem te sprężyny zastąpić innym materiałem, ale to było kiedyś, jak byłem nakręcony na przeróbki. Powiem ci, że nowego kosza nie trzymałem w ręku.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#15 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Rozmawialem dzisiaj z pewnym panem w jednym z bardziej znanych sklepow z czesciami, 
		
		
		
		
		
		
		
	Padla sugestia ze moze to byc luz pompy oleju - rzeczywiscie mogloby to stukac, ale po sprawdzeniu wydaje sie OK - luz ok 10mm, lancuszek moim zdaniem chodzi bez problemu, Sprezyny powiedzialbym ze powinny grzechotac ... natomiast to co Cezarus napisal wydaje sie bardzo sensowne - niewywazony kosz bedzie chodzil na (przewidzianym) luzie i dudnil, Zastanawiam sie jeszcze nad dzwignia zmiany biegow ... u mnie porusza sie swobodnie i opiera sie o obudowe - moze dudnic - szkoda ze tego nie sprawdzilem wczesniej.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#16 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			To moze byc to niewywazenie ... trzy sprezyny maja luz a trzy nie.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#17 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2012 
				
					
				
				
					Posty: 968
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#18 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			"I tak ma byc" ?  
		
		
		
		
		
		
		
	  ... - mozesz napisac cos wiecej na ten temat ?- czy chodzi o to ze kosz raz "kompresuje" w jedna a raz w druga strone ? Mariusz  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#19 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hmmm, zastanawia mnie jeszcze jeden fakt ... - pierwszy raz dziwne stukanie uslyszalem po "glebie" (albo zaczalem je zauwazac). 
		
		
		
		
		
		
		
	W Marcu zeszlego roku - samochod w serwisie, trzeba bylo dojechac do pracy a spadl snieg. Jak wyjezdzalem z garazu (na niewielkiej gorce) to stracilem rownowage i TA wyladowal na prawym boku .... Powinienem byl w pierwszej kolejnosci dokladnie sie przyjrzec wydechowi - czy cos sie nie przekrecilo, przygielo i nie stuka.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#20 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2012 
				
					
				
				
					Posty: 968
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie kompresuje w "dwie strony " , ale dwa rodzaje sprężyn zapewniają progresję podczas obciążania (obrazowo jak ruszasz delikatnie bez gazu to działają najpierw trzy sprężyny te , które nie ruszają się w koszu ....jak ruszasz z piskiem tylnego koła to działają najpierw te co wcześniej , ale pokonujesz ich opór i działają też te "luźne" ). 
		
		
		
		
		
		
		
	Przyczyną stuków (jeżeli oczywiście pochodzą od sprzęgła) jest tylko luz na tulei i jego niewyważenie.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Plan B, czyli przed siebie na luzie | kiub | Trochę dalej | 42 | 12.11.2008 01:02 |