![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Modlniczka
Posty: 66
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 5 godz 48 min 39 s
|
![]()
Z tego co zauważyłem to nikt nie grzebał przy przewodach.
Miałem dwa przekaźniki, jeden udało mi się rozłupać po nagrzaniu go w piecu w temp. 100 st. C przez pół godziny. Wymieniłem tyrystor, który uznałem za uszkodzony ale to nic nie dało. Podczas pomiarów zwarłem kable od pompy by upewnić się że działa- działa. Jednak, gdy zwarłem przewód zasilający pompę dochodzący od pompy do przekaźnika z kablem od cewki, który podaje impulsy wyzwalające tyrystor, to spaliłem bezpiecznik. Podłączenie drugiego przekaźnika też nie pomogło. W tym wypadku nie jestem pewien czy są obydwa przekaźniki uszkodzone czy impulsy z cewki są za słabe, że nie mogą uruchomić przekaźnika. Ze schematu i mojego toku myślenia wynika, że zastosowanie zwykłego przekaźnika nie załatwi sprawy. Mam wątpliwości co do częstotliwości dobijania paliwa do gaźników przez pompę oraz czy po zgaszeniu motoru pompa się wyłączy (pompa elektromagnetyczna). Czekam na kolejne uwagi i pomysły. Pozdrawiam Przemek |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
HONDZIARZ
![]() Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 364
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
![]() Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 7 min 15 s
|
![]() Cytat:
Zaproponowałem uruchamiać pompę przekaźnikiem elektromagnetycznym z podtrzymaniem załączenia za pomocą kondensatora. Cewka przekaźnika sterowana z modułu zapłonowego - jak oryginalny przekaźnik pompy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
Panowie! Przekaźnik pompy jest sterowany impulsem tym samym co obrotomierz. Zatem jest to napięcie zmienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Sterowanie taką wartością cewki przekaźnika (zwykłego 12V) rodzi obawy o poprawność pracy modułu. Nie jestem "rasowym" elektronikiem, ale trzeba tu działać z rozwagą. Nie mierzyłem (może spróbuję), ale w klasycznym układzie zapłonowym z cewką zapłonową i aparatem zapłonowym np Fiat 125p napięcie na styku przerywacza sięgało chyba 400V i z takiej wartości sterowany był obrotomierz.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
HONDZIARZ
![]() Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 364
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
![]() Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 7 min 15 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Brak prądu. Rd 07a | Harnaś | Układ elektryczny i zapłonowy | 15 | 16.08.2016 07:49 |
Brak kierunkowskazów | zbys | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 18.12.2012 21:18 |
brak ladowania | TOFAKT | Układ elektryczny i zapłonowy | 66 | 01.11.2011 17:46 |
Brak o-ringu. | Mecia | Uklad paliwowy i wydechowy | 21 | 15.03.2011 15:23 |
brak zasilania pompy | bartol | Układ elektryczny i zapłonowy | 42 | 09.06.2010 21:53 |