| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#31 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Nareszcie jeden człowiek zadał właściwe pytanie. Ja dodam od siebie, że może  
		
		
		
		
		
		
			koralgol powinien wymienić święcę na taką samą lecz bez literki R. Bo wszelkie znaki na niebie mówią, że niesprawna jest instalacja WN. Miernik w rączkę i do dzieła. Pomiar cewki się kłania Ja ostatnio stałem też przed wyborem zakupu świec irydowych do silnika Yamahy 9,9HP (silnik zaburtowy) tym bardziej, że były po 45 zeta za sztukę! Podobnie jak Szparag pomyślałem sobie, że za tą kaskę wymienię 3X zwykłe i dałem sobie spokój. ![]() Przy okazji polecam nowy sklep na Bródnie BIKESTAR ul Julianowska41. Pracuje tam nasz kolega z Forum. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#32 | ||
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Nov 2012 
				Miasto: Gdynia/Słupsk 
					
				
				
					Posty: 20
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 14 godz 46 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
 a tego to ja niestety nie wiem jaki ma typ zaplonu rocznik moto 1992 DR350 S haha czyli stara dupa z niej ale milo sie smiga  
		
		
		
		
		
		
		
		
			![]() Cytat: 
	
  , a wogole to nawet nie wiem co mialbym mierzyc-opornosc to jaka miala by byc? a moze jeszcze co innego zawsze mozna kopsnac sie do elektryka ktorego prad nie tyka i niechaj sprawdzaCytat: 
	
   ogolnie mialo byc latwiej na irydzie a jest do dupy!!! Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.03.2013 o 08:43  | 
||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#33 | ||
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2011 
				Miasto: Kurowice 
					
				
				
					Posty: 544
				 
Motocykl: Transalp 600 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Cytat: 
	
 Istnieje takie coś jak edycja postu, istnieją przecinki, duże litery - mimo wszystko warto ich używać. Koralgolu, ludzie na pewno pomogą Ci rozwiązać problem i temat przyda się też innym, ale zanim klepniesz kolejnego posta to przeczytaj co napisałeś i po co. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :-)  | 
||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#34 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2010 
				Miasto: Piwniczna-Zdrój 
					
				
				
					Posty: 1,020
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: 53000 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 dzień 1 godz 8 min 13 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A jak zimny odpala bez ssania to nie masz przypadkiem źle ustawionego gaźnika - za dużo paliwa.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#35 | ||
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Nov 2012 
				Miasto: Gdynia/Słupsk 
					
				
				
					Posty: 20
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 14 godz 46 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 ![]() Kolejna sprawa to klikam na szwabskim laptopie z ich klawiatura ,ale nie to mialo byc tematem tylko pomoc dotyczaca problemu ze swieca....dzieki za zjebke obiecuje poprawe Cytat: 
	
 Odapalila sie maszynka bez ssania, ale bylo cieplo na dworze -cos ok 10 stopi na plusie (to bylo na IRYDZIE).Moto zagadalo szybciutko ale nie na dlugo moze cos ok 2 minut pracowalo i nagle gasnie a na starej NGK pracuje normalnie i nie gasnie i to mnie drazni ,ze kasa wydana niepotrzebnie . Ostatnio edytowane przez Dzieju : 08.03.2013 o 21:18  | 
||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#36 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 popraw mnie Szparag jeśli jestem w błędzie ale ma albo AC lub DC - na pewno jednak CDI - różnica pod względem energii przy sprawnej instalacji wyładowania nie jest tu aż tak wyraźna, jeśli jakakolwiek. poza tym ze względu na ostre krawędzie /mniejsze promienie/ elektrody głównej do wywołania jonizacji i powstania iskry potrzebne jest mniejsze napięcie - szacunkowo przy tych samych warunkach o około 5kV. zapalanie na zimno bez ssania można wyjaśnić właśnie większą koncentracją energii w iskrze i idącą za tym zdolnością do zapłonu ubogiej w takich warunkach mieszanki... jeśli instalacja jest OK a silnik ana pewno pracuje prawidłowo na tradycyjnej i nienowej świecy to obstawiam bądź niehalo z gaźnikiem lub konieczność korekty przerwy na świecy irydowej - co zrobić można najłatwiej. Jak pisałem powyżej, chętnie dowiem się jaki finał miała ta historia. BTW @ Szparag i Kazmir - wiem, że macie dużą wiedzę i doświadczenie, ale trochę tak jak Króliczek w Misiu Uszatku między wierszami słyszę: 'aaaaaaaaaaa.... ja coś wiem ale nie poooowiem'   szkoda, że tak. Nic osobistego oczywiście matjas 
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#37 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			No dobra. Moje wątpliwości są takie, że stara świeca jest bez opornika przeciwzakłóceniowego. Jeśli w fajce jest opornik i dołączymy kolejną oporność na drodze WN to może to być już za wiele na ten układ zapłonowy.  
		
		
		
		
		
		
			Matjas jeśli CDI to na sprawność całego układu wchodzi jak wiesz cewka impulsatora, cewka zasilająca moduł i w końcu sama cewka zapłonowa o kole magnesowym nie wspominając. Każda "obsuwa" na tych elementach może oznaczać dużo słabszą iskrę. Skoro zakładacie, że na świecy irydowej potrzeba mniej energii, niż na zwykłej to jest to zagadkowa sytuacja? ![]() BTW Ostatnio podpowiadałem w pewnej sprawie elektrycznej i to co usłyszałem (bo kolesie tak powiedzieli) strasznie mnie osłabiło w kwestii udzielania się. Musiałem udowadniać, że czarne to nie białe na co nie miałem specjalnie ochoty ![]() ![]() Trzymając się tej zasady "Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!" błędem był już sam pomysł kupna irydowej świecy dla tego DR-ka ![]()  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#38 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			O dziwo na mojej, równie niemieckiej, klawiaturze widnieją przecinki i kropki i nawet da się "żółć napisać. Żadne zaświadczenie nie pomaga w czytaniu.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#39 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2011 
				Miasto: Warszawa / Bełchatów 
					
				
				
					Posty: 263
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: Rośnie 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 2 godz 15 min 17 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Swieca Irydowa ma podobo wytrzymac 3y wymiany swiecy standardowej, ale przy tym samym jest 3y razy drozsza. Osobiscie polecm klasyczne swiece, moim zdaniem dla silnika lepiej jak sie swiece czesciej wymienia. 
		
		
		
		
		
		
		
	A tak przy okazji to zapraszam do naszego sklepu na Targówku. Pozdrawiam Emil  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#40 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2011 
				Miasto: Koszalin 
					
				
				
					Posty: 1,029
				 
Motocykl: LC8 ADV była rd07 
Przebieg: do uzgo 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 2 dni 16 godz 23 min 40 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Znam przypadki ze np w Toyocie Corolli na orginalnych swiecach zrobiono 450 000 km. Wymieniono je profilaktycznie, kto wie czy do dzis by nie chodziły.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |