![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#16 |
Administrator
![]() |
![]()
W sumie to masz rację, przydało by się trochę sprecyzować sprawę sposobu naciągu.
Sposób pierwszy to na centralce, chyba najmniej właściwy z racji braku uwzględnienia zużycia sprężyny czy jej napiecia. Może się sprawdzać na linni produkcyjnej jak wszystko jest nowe. Drugi sposób na bocznej stopce jest już bardziej właściwy z uwagi na częściowe obciążenie zbliżone do normalnej jazdy. Trzecia możliwość ,i moim znaniem najwłaściwsza, to ustawienie naciągu pod obciązeniem użytkowym czyli jednej osoby. Daje to optymalną pracę łańcucha. Tylko w taki sposób ustawiam naciąg. Kiedyś spróbowałem niby książkowego i u mnie nie zdał egzaminu , pod dwiema było za ciasno a pod jedną jakoś tak nijak. Co do pomiaru luzu to nie bawię się w klocki czy suwmiarki a po prostu pod tą jedną osobą ustawiam tak by dotknąć łańcuchem dolnej końcowki ślizgu. Łańcuch jest dobrze napięty i działa i na dwie osoby. Jak większy ladunek to można jeden dołek zluzować ( o ile bedzie potrzeba) . Zwłaszcza w 03 trzeba na to zwrócić uwagę. Co się tyczy 07 to sprawa jest prosta , tam wahacz pracuje bardziej poziomo już pod jedną osobą wtedy nie ma potrzeby luzowania dołka przy zwiększaniu obciążenia. No cóż ,musisz wybrać czy wolisz instrukcję fabryczną czy sprawdzone rady w praktyce. Ja swój sposób wybrałem i zmieniać go nie będę.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 06.03.2013 o 07:49 |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
luz łańcucha? | kamol | Rama, zawieszenia, napęd | 12 | 16.05.2008 23:25 |