![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 8
Motocykl: RD03
![]() Online: 53 min 8 s
|
![]()
Witam wszystkich biorących udział w dyskusji na temat testu mojego regulatora - tak się składa, że jestem jego producentem. RAFWRO prosił mnie o przedstawienie własnej opinii, tak więc:
1. Nie ukrywam, że kwestia pulsacji napięcia objawiająca się migotaniem żarówek miała miejsce w kilku motocyklach (nie tylko w africach) i do tej pory nie wiem co może być tego przyczyną. Chciałbym to poprawić, tylko nie potrafię zdiagnozować problemu. 2. Mocowanie w wersji "gołej" zakupionej u mnie jest na pewno problemem, choć wiadomo, że polacy to ludzie myślący i RAFWRO proponuje gotowe rozwiązanie mocowania do Waszych motorów. 3. Co do ceny, to każdy ma prawo do własnej oceny, ale biorąc pod uwagę trwałość mojego produktu (zajmuję się tym zagadnieniem już piąty sezon) i gwarancję, której prawdopodobnie nikt oprócz mnie nie wystawi na sprzedawany regulator, jest to więc pomijając omówione powyżej w pkt. 1 i 2 zagadnienia niezła alternatywa dla innych regulatorów. Zastanawiam się również bardzo poważnie nad wzmocnieniem pozycji mojego produktu i wprowadzeniem od przyszłego sezonu euro-gwarancji 24m-ce. Takie plany jak sami więc widzicie muszą mieć swoje podłoże ....... 4. Co do zasady działania i konstrukcji, to proszę uwierzcie mi, że trudno abym po kilku miesiącach prób i poszukiwań optymalnego rozwiązania podzielił się z Wami tajemnicą mojej konstrukcji (przecież nie jestem wariatem), natomiast zapewniam wszystkich - nie jest to typowe rozwiązanie jakie bez problemu można znaleźć w internecie lub w serwisówce, czyli z tyrystorami działającymi jako zwieracze nadmiaru prądu do masy. Niedowiarkom proponuję wykonanie bardzo prostego testu porównawczego temperatury pracy pomiędzy regulatorami w dowolnym motocyklu. Już po kilku minutach każdy zauważy różnicę, jak nagrzewa się oryginał, a jak moja konstrukcja. pozdrawiam wszystkich TENKU |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Pozytywna sprawa, że jest odpowiedź ![]() ![]() Jeszcze raz dla przypomnienia dodam, że nie interesuje mnie nagrzewanie, wodoszczelność, żywotność, napięcie ładowania! itd.... Jeśli to nie tuzinkowa konstrukcja działająca na innej zasadzie to czemu na przewodzie fazowym występuje tak duże natężenie prądu wzrastające wraz z obrotami? Nie jest to zgodne z tym co sugerujesz! Niech ktoś (wystarczy 3 osoby wiarygodne nie sponsorowane przez Sławka ![]() ![]() Krzywdy sobie nikt nie zrobi nie ma tam napięcia 15KV ![]() Przy okazji odpowiedź dla Sławkka Jeśli w użytkowym zakresie obrotów AT (załóżmy 1000 - 7000obr/min) napięcie jest ustabilizowane przez regler na poziomie 14,5V i obciążenie (np wł światła drogowe 60W:14,5V = 4,13A) to niby skąd i dlaczego ma wzrastać pobór prądu ![]() 3000 - wł halogeny 3200 - wł. grzane manetki 7000 - wł turbinę elektr. doładowania ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]()
Kazmir, no przecież iskra na świecy występuje częściej
![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 godz 43 min 30 s
|
![]()
Sugerowałem się silnikiem samochodowym !
Tak jak pisałem - ja się jeszcze nie znam . Więc może lepiej by było zrobić pomiary. Jest możliwe , że wzrost zapotrzebowania na prąd w AT między 1200 a max obrotach mieści się np. w zakresie 1 A czy 2 A, a nie 9 A - mam nadzieję , że do tego miejsca rozumiecie . A jeśli część ludu uważa , ża układ zapłonowy w AT to jedyny odbiornik prądu podczas pracy silnika ( nie wspominam o światłach i manetach ) i mówimy o moto w założeniu wj. z fabryki - to tylko uwidacznie braki , a nie posuwa rozmowy do przodu . A całe sedno sprawy tkwi w zdaniach zawartych w twoim poście - tylko trza podejść do sprawy bez uprzedzenia , to wtedy łatwiej o zdrową analizę . Nie stoję za produktem RAFWRO , sam smigam na orginałach - dostrzegłem nieścisłości i staram się dyskutować ku dobru wszystkich, bo czas leci do przodu czy to się komuś podoba czy nie . Ostatnio edytowane przez Sławekk : 19.06.2010 o 15:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przerobienie regulatora | motomik79 | Układ elektryczny i zapłonowy | 14 | 04.05.2009 11:12 |