Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 09.09.2009, 11:18   #11
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Hej Pku, cieszę się, że zgłębiłeś temat. Ja zrobiłem to kilkanaście lat temu. W końcu elektronika to mój (niepraktykowany) zawód.
Mi nie chciało i się aż tyle pisać na ten temat ale skoro zacząłeś...
Mogę tylko potwierdzić, co zresztą robiłem wielokrotnie, że prądnica cały czas generuje taką samą moc i gdzieś ją trzeba zamienić w ciepło.
To rozwiązanie jest stare ale proste i stosowane do dziś. I działa niezawodnie w wielu motocyklach. Wiec niema co narzekać, że takie wybrano da Afyczki.

Przesunięciami fazowymi i harmonicznymi i czym tam jeszcze nie musisz się przejmować. Przesunięcie fazowe zależy od fizycznego rozmieszczenia uzwojeń i ono nie ma prawa się zmienić. Zniekształcenia sinusoidy pochodzą od regulatora i prostownika. Są naturalną konsekwencją. W ogóle się tym nie przejmuj.

Można długo teoretyzować. Nie mam Afryki i nie miałem. Jednak pokuszę się postawić pewna hipotezę:
Problemem w afryce mogą być grzejące się przewody. Te które czasem lutujecie. Sam fakt grzania nie jest problemem bo odbiera część mocy i teoretycznie ułatwia życie reglera.
Problem pojawia się, gdy wskutek podwyższonej temperatury dochodzi dochodzi do korozji połączenia i zaniku przepływu poprzez jedna z faz. Dla takiego układu niesymetryczność jest dużym problemem.
Otóż uważam, że to nie regulator się psuje a prostownik. Przy braku jednej z faz wzrasta obciążenie pracujących diod prostowniczych. Mogą tego nie wytrzymać.

Co do temperatury regulatora to dodatkowe chłodzenie nie pomoże. Takie układy mogą spokojnie znosić temperaturę do 70 stopni a więc wręcz parzyć.
Koniec hipotezy

Reasumując polecam utrzymywanie w zdrowej kondycji połączeń prądnica - regulator - masa pojazdu. Zdrowy akumulator też jest ważny ale niema go co przeceniać.

Kilka sprostowań
Prądnica się nie spali jeśli będzie nie podłączona. Jeśli obwód nie będzie zamknięty to nie płynie prąd wiec nie wydziela się moc itd. Ewentualnie mogłoby nastąpić uszkodzenie izolacji ale w to nie wierzę.

Maluchy na pewno a syrenki pewnie też miały jednak całkowicie inne rozwiązania.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przypalona wtyczka hero Układ elektryczny i zapłonowy 53 26.07.2021 22:01
Czarny kabelek z reglera sambor1965 Układ elektryczny i zapłonowy 8 30.09.2010 13:14
Wtyczka do pompy potrzebna sambor1965 Uklad paliwowy i wydechowy 2 21.09.2010 23:11
okablowanie reglera Vooytas Układ elektryczny i zapłonowy 3 30.06.2008 20:36


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.