![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#19 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: okolice Warszawy
Posty: 1,420
Motocykl: CRF250L * T7
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 10 min 12 s
|
![]()
To brzmi jak stan jakiejś wojny
![]() Super, że Vectrze się podobało, mój Nissan Maxima z 98-go też uwielbiał 10w60 ale opinia, o której pisałem nie dotyczyła silników z czasów Vectry A, tylko z dzisiejszych. Nie umiem się zgodzić z teorią, że, co do zasady, zwykły użytkownik wie lepiej jaki olej nalać do silnika niż producent uzbrojony w cały dział R&D, stada inżynierów, wielokrotne testy i lata doświadczeń. Bez problemu mogę się zgodzić, że producenci dla norm ekologicznych wydłużają czasy wymiany oleju, a wtedy silnik żyje krócej (więc ja wymieniam częściej), ale na tyle aut co miałem i na jakiś milion kilometrów które nimi przejechałem jeszcze nigdy olej o specyfikacji zalecanej przez producenta nie zepsuł mi silnika. Nie wiem po co przy tym grzebać. Auta z ostatnich 10-15 lat przejeżdżają 300-600 tys. km bez remontów silnika. Jak robiłem prawo jazdy, to osiągnięcie 100 tys. km bez remontu było wielkim wydarzeniem. Nie wiem o jakim świecie Dzieju piszesz, że teraz wszystko się szybko zużywa, ale ja tego świata nie znam ![]() Chyba, że jako punkt odniesienia bierzemy okres dużej niezawodności w motoryzacji, kiedy powstał np. Mercedes W124 i jeśli do tego porównujemy to zawsze będzie gorzej, ale to był krótki okres i raczej wypadek przy pracy producentów. Szybko się okazało, że jeśli auta mają być aż tak bezawaryjne to cała branża zdechnie i nie będzie kasy na rozwój nowych generacji aut. Amerykanie to przeszli w latach 60-tych lub 70-tych (nie pamiętam dokładnie), Niemcy powtórzyli ich błąd w 90-tych. To się nie miało prawa udać na dłuższą metę, ze szkodą również dla nas jako klientów, tylko chwilę później. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana oleju w lagach (progresy) | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 49 | 23.01.2024 20:50 |
wymiana oleju crf 1000 automat | guditta | NAT - Warsztat | 23 | 21.10.2019 16:15 |
Wymiana oleju w Gruzji | trolik1 | Przygotowania do wyjazdów | 22 | 11.07.2019 22:42 |
wymiana oleju f650 | naomi_dahmer | Inne - dyskusja ogólna | 3 | 25.08.2011 16:26 |