![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 818
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 44 min 35 s
|
![]()
W jednym z artykułów: Wybrane zagadnienia dotyczące zmian właściwości silnikowego oleju smarowego w eksploatacji
znalazłem wykres, który przedstawia zależność okresów wymian od warunków eksploatacji. ![]() Jak widać dla normalnej temperatury pracy silnika (ok. 90°C) można osiągnąć zakres 13 - 20 tys. km pomiędzy wymianami. Jednak, jeśli robimy krótkie trasy, jazda w korkach lub miejska - okres ten skraca się nawet o połowę. Warunki eksploatacji są najistotniejsze. Dla nich dobieramy klasę lepkości i interwały wymian. Zwracam uwagę, że 12 tys. km pomiędzy wymianami jakie zaleca Honda z pewnością dotyczy normalnej, czyt. turystycznej eksploatacji. Sporo osób leje 10W40, tymczasem planując trasę na południe, lepszy będzie 20W50. |
![]() |
![]() |